اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده دماوند در مجلس بیان کرد:

افزایش سود سیب‏کاران دماوندی نتیجه برگزاری جشنواره فیلم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی افزایش سود سیب‏کاران دماوندی را از جمله مواهب برگزاری جشنواره فیلم سیب دماوند خواند.

افزایش سود سیب‏کاران دماوندی نتیجه برگزاری جشنواره فیلم
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شاهرخ رامین عصر دیروز در نشست اتحادیه‏های صنفی شهرستان دماوند که با حضور رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان و روسای اصناف مختلف برگزار شد، اظهار داشت: در روزهای نخستی که مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه من را به عنوان خادم خود راهی خانه ملت کردند، کشاورزان سیب‏کار این خطه با مشکلاتی مواجه بودند.
وی ادامه داد: در آن سال، بهای مورد نظر خریداران سیب شهرستان دماوند کمتر از هزینه‏های تولید این محصول بود و در نتیجه توجیه اقتصادی در برداشت این محصول وجود نداشت.
رامین افزود: برای رفع این معضل، اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی را به باغات منطقه جابان و سربندان دعوت کردم تا آنها از نزدیک شاهد مشکلات سیب‏کاران دماوندی باشند.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره جشنواره سیب دماوند یادآور شد: سیب دماوند دارای کیفیتی بی‏بدیل در جهان است؛ اما محصول استراتژیک این خطه نیازمند ایجاد شخصیتی والا و برتر بود.
وی ادامه داد: جهاد کشاورزی آنچنان که در اصول کارشناسی وظایف ذاتی خود دارای قابلیت‏های بالقوه‏ای است، در امور فرهنگی و درآمدزایی از چندان مهارتی برخوردار نیست.
رامین افزود: از این ‏رو، با کارشناسان حوزه‏های متعدد فرهنگی، هنری و اجتماعی کشور، استان و شهرستان وارد مذاکره شده و بر اساس پیشنهادات کارشناسی آنها نسبت به اخذ مجوزهای لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام شد.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بدین ترتیب مقدمات برگزاری نخستین جشنواره فیلم کوتاه سیب دماوند با اکران 250 فیلم کوتاه، نمایش فیلم آسمان آبی و حضور اساتید سینمایی به نام کشور همچون استاد عزت‏الله انتظامی فراهم شد.
وی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره فیلم کوتاه سیب دماوند نیز یادآور شد: دومین جشنواره فیلم کوتاه سیب دماوند نیز با همان شور و شوق سال نخست و البته با کوله‏باری ارزنده‏ از تجربیات سال نخست گام، در عرصه هنری کشور برگزار شد.
رامین ادامه داد: این جشنواره در دومین دوره خود از چنان جایگاه و جلوه‏ای برخوردار شد که موجبات حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان دماوند را فراهم کرد.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حرکت خودجوش مردم در برگزاری این دو جشنواره خاطرنشان کرد: مردم نقاط مختلف شهرستان دماوند در حرکتی خودجوش به ارائه داشته‏های فرهنگی‏ترین شهرستان استان تهران و یکی از بهترین‏ها در کشور پرداختند.
وی با اشاره به گوشه‏ای از مواهب برگزاری این فستیوال گفت: فستیوال سیب دماوند مواهب بسیاری از جمله ساخت شش سالن سینما در شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه، شکوفایی استعدادهای هنری شهرستان، آشنایی مردم دیگر اقوام ایرانی با فرهنگ غنی این دیار را به ‏دنبال داشت.
رامین تصریح کرد: ایجاد شخصیتی والا و برتر از دیگر محصولات مشابه پیرامون برند سیب دماوند مهم‏ترین دستاورد اقتصادی این دو رویداد هنری پیاپی بود.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آن پس، سیب دماوند در میادین عرضه محصولات زراعی متمایز از سایر محصولات هم‏نوع با بهایی مناسب‏تر خریداری شد و دیگر خبری از خرید غیرمنصفانه این محصول نبود.  
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول