اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

با تصویب شورای عالی اداری؛

سازمان ملى استاندارد ایران تشکیل مى‌شود

خبرگزاری فارس: شورای عالی اداری به منظور یکپارچه کردن نظام استاندار ملی کشور با تشکیل سازمان ملی استاندارد ایران به صورت یک موسسه مستقل زیر نظر ریاست جمهوری موافقت کرد.

سازمان ملى استاندارد ایران تشکیل مى‌شود
به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، با موافقت شورای عالی اداری و بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و به منظور یکپارچه کردن نظام استاندار ملی کشور در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات و اجرای کامل قوانین و مقررات مربوط به استاندارسازی، ارزیابی، انطباق، نظام تأیید صلاحیت و اندازه‌شناسی در کشور، موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت منتزع و با همه وظایف، اختیارات، مسئولیت‌های قانونی، اموال، دارایی، تعهدات، اعتبارات، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی به صورت یک موسسه مستقل زیر نظر ریاست جمهوری اداره شود.

بر این اساس، نام موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به «سازمان ملی استاندارد ایران» تغییر می‌یابد.

بر این اساس، رئیس سازمان به پیشنهاد شورای عالی استاندارد و با حکم رئیس جمهور منصوب می‌شود.

کمیته‌ای مرکب از نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد ایران، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و وزارت امور اقتصادی و دارایی به مسئولیت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تشکیل می‌شود تا برای تعیین تکلیف و نحوه انتقال اعتبارات، تجهیزات، نیروی انسانی، اموال، دارایی‌ها و تعهدات سازمان ملی استاندارد ایران به ریاست جمهوری طی مدت یک ماه اقدام کند.

بر این اساس، این کمیته موظف است طی مدت دو ماه تمام امور مربوط به استاندارد در سایر دستگاه‌های اجرایی کشور را شناسایی و در سازمان ملی استاندارد ایران تجمیع کند.

همچنین سازمان ملی استاندارد ایران موظف است طی مدت سه ماه به منظور تهیه نمودار و تشکیلات تفصیلی سازمان اقدام و برای تصویب به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ارائه کند.

بر اساس این مصوبه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران مسئول حسن اجرای این مصوبه بوده و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، گزارش نحوه اجرای آن را توسط دبیرخانه شورای عالی اداری به شورا باید ارائه کند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول