اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

به دلیل کولاک شدید و برف سنگین؛

راه 30 روستا در اردبیل همچنان مسدود است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل گفت: به دلیل کولاک شدید و سنگین بودن برف در راه‌های روستایی همچنان راه 30 روستا در استان اردبیل مسدود است.

راه 30 روستا در اردبیل همچنان مسدود است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدکریم هدایتی در جریان بازدید از چند محور مواصلاتی کوهستانی در اردبیل اظهار کرد: با تلاش راهداران در دو روز گذشته راه 80 روستا بازگشایی شده و ما تمام همت و سعی خود را با تلاش شبانه‌روزی راهداران به کار بسته‌ایم تا راه 30 روستای گرفتار در برف و کولاک را بازگشایی کنیم.
وی تصریح کرد: از این روستاها 10 مورد در اردبیل، 10 مورد در نیر، هشت مورد در نمین و دو مورد روستا در شهرهای کوثر و خلخال واقع شده به طوری که ارتفاع برف در این محورها بیش از یک متر بوده که این کار بازگشایی و امدادرسانی را سخت کرده است.
این مسئول با یادآوری این‌که از ساعاتی پیش گردنه حیران در محور اردبیل ـ آستارا بازگشایی شده است، خاطرنشان کرد: از دیشب به دلیل ریزش بهمن و سنگ گردنه حیران در محور اردبیل ـ آستارا مسدود شده بود که با تلاش راهداران توانستیم این محور را بازگشایی کنیم.
هدایتی با اعلام این‌که کولاک شدید در این محور ده‌ها خودرو و مسافر را سرگردان کرده بود، اضافه کرد: شدت کولاک به حدی بود که با بسیج تمام امکانات راهداری با مساعدت امدادگران جمعیت هلال‌احمر و پلیس راه سعی کردیم حادثه‌دیدگان را به مکان‌های امن انتقال دهیم.
مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل ادامه داد: بازگشایی این مسیر بیش از چهار ساعت طول کشید و ما توانستیم به اشکال مختلف محور اصلی اردبیل به مرکز کشور را از طریق گردنه حیران بازگشایی کرده و برف و کولاک را از بین ببریم.
به گزارش فارس، به دنبال وزش باد از ظهر امروز موجی از کولاک برف در گردنه صایین نیز مشکلاتی را برای رانندگان عبوری به وجود آورده به طوری که با وجود تلاش بی‌وقفه مأموران راهداری در نمک‌پاشی، سطح این جاده‌ها را لایه‌ای از برف و یخ به شکل مقطعی به ویژه در پیچ‌های کولاک‌گیر پوشانده است.
در این محورها وسایط نقلیه تنها با بستن زنجیر چرخ و با داشتن تجهیزات کامل زمستانی امکان تردد پیدا می‌کنند و مأموران پلیس راه از گذر خودروهای فاقد این تجهیزات در این محور ممانعت می‌کنند.
گردنه الماس در محور خلخال به اسالم نیز همچنان به دلیل ریزش احتمالی بهمن و همچنین خطر افتادن درختان حاشیه جاده روی خودروها مسدود است.
پلیس راه استان اردبیل از اهالی و دیگر شهروندان خواست تا آرامش اوضاع جوی از سفرهای غیرضرور در جاده‌های کوهستانی و برفگیر استان اردبیل به ویژه گردنه‌های حیران، صایین و لنگان خودداری کنند و در صورت ضروری بودن سفر در این محورها از زنجیر چرخ استفاده کنند و خوراک اضافی و فاسد نشدنی، لباس‌های ضخیم و تجهیزات زمستانی را با خود به همراه داشته و با رعایت سرعت مطمئنه حرکت کنند.
اداره کل هواشناسی استان اردبیل نیز با اعلام این‌که هم اکنون وضعیت جوی استان اردبیل کمی ابری همراه با باد شدید و افزایش دما است، اعلام کرد: این وضعیت هوا در شب یخبندان و افت شدید دمای هوا را به دنبال داشته و پیش‌بینی شده است تا اواخر هفته آینده هوای مه‌آلود و بارشی در اکثر نقاط استان اردبیل پایدار است.
سوز هوا در شهر اردبیل نیز به حدی است که امروز بسیاری از ساکنان این منطقه را خانه‌نشین کرده و از ترددهای بی‌رویه در اواخر هفته نیز کاسته است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول