اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم خبر داد:

توزیع الکترونیک کارت شهروند در قم

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: کارتی با عنوان «الکترونیک کارت شهروند» تهیه شده است که بین مردم توزیع می‌شود تا شهروندان بتوانند از آن در تمام نقاطی که با سیستم حمل و نقل ارتباط دارند، استفاده کنند.

توزیع الکترونیک کارت شهروند در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مسیح‌الله معصومی ‌در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از نخستین پارکومتر هوشمند شهر قم که در هتل خورشید برگزار شد، با اشاره به استفاده از دانش و تکنولوژی‌های نوین روز در سیستم‌های مدیریتی به ویژه مدیریت شهری، اظهار کرد: یکی از راه‌های برطرف ساختن مشکلات شهری استفاده از سیستم‌های IT است.
وی افزود: از رویکردهای مورد توجه شهرداری قم بحث IT در شهر قم است که به عنوان کلانشهر در کشور مورد توجه قرار دارد و می‌تواند الگویی برای سایر شهرها باشد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: تاکید بر استفاده از این علم در سیستم‌های مدیریت شهری به ویژه حمل و نقل و ترافیک می‌تواند در ایجاد رفاه بیشتر برای شهروندان مورد توجه قرار گیرد.
معصومی بیان کرد: به منظور استفاده از یک روند صحیح در حوزه حمل و نقل باید به سمت مکانیزه کردن و به نوعی هوشمند کردن مجموعه حمل و نقل رفت.
وی عنوان کرد: حمل و نقل دایره وسیعی را در سطح شهر اعم از خطوط ریلی مترو و منوریل، اتوبوسرانی و تاکسیرانی در بردارد و برنامه این معاونت سعی در ترغیب شهروندان برای استفاده از این ناوگان است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: کارتی با عنوان «الکترونیک کارت شهروند» تهیه شده است که بین مردم توزیع می‌شود تا شهروندان بتوانند از آن در تمام نقاطی که با سیستم حمل و نقل ارتباط دارند، استفاده کنند.
معصومی با بیان اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در نظر دارد تا استفاده بهینه از سیستم حمل و نقل شهری را توسعه دهد، خاطرنشان کرد: در حوزه نوین‌سازی و استفاده از تجهیزات مدرن اقداماتی صورت خواهد گرفت.
وی گفت: شهروندان باید به این سطح از آگاهی دست یابند که برای انجام تمام امور خود نیاز به استفاده از خودروی شخصی نیست و بهر‌ه‌مندی از وسایل حمل و نقل عمومی، پیاده‌روی و دوچرخه می‌تواند به کاهش آلودگی هوا، صوتی و کاهش ترافیک و روانسازی شهر کمک کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم بیان کرد: اگر شهروندان به این امر توجه داشته باشند و در امور و فعالیت‌هایی که به مرکز شهر و اطراف حرم مطهر منتهی می‌شود از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند، ترافیک سطح شهر روان خواهد شد و مردم برای زیارت و بازدید در شهر مشکل کمتری خواهند داشت.
معصومی با اشاره به اجرای طرح پارکومتر هوشمند در یک برنامه زمان‌بندی شده تصریح کرد: طرح پارکومتر هوشمند در حال حاضر در دو مسیر خیابان صفاییه و بلوار امین به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول