اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در استان مرکزی صورت می‌گیرد؛

تشدید برخورد با ناقضان قانون تخلفات رانندگی

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد ارتقای فرهنگ ترافیک استان مرکزی از تشدید برخورد با ناقضان قانون تخلفات رانندگی در این استان خبر داد.

تشدید برخورد با ناقضان قانون تخلفات رانندگی
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، غلامرضا فتح‌آبادی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به استناد آیین‌نامه اجرایی بندهای الف و ب ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که اخیراً اعلام شده است، ماموران راهنمایی و رانندگی در صورت تشخیص عیب و نقص فنی موثر در وسیله نقلیه موظفند نسبت به متوقف کردن آن به منظور رفع نقص اقدام کنند.
وی افزود: هر نوع نقصان یا تغییر در وضعیت ظاهری، فنی و استاندارد وسیله نقلیه که موجب کاهش ضریب ایمنی در رانندگی و افزایش بیش از حدمجاز گازهای آلاینده یا آلودگی‌ بیش از حدمجاز و یا باعث خروج آن از حالت اولیه کارخانه‌ و استاندارد شود و احتمال ایجاد خطر یا وقوع تصادف را افزایش دهد، شامل موارد این قانون است.
رئیس ستاد ارتقای فرهنگ ترافیک استان مرکزی گفت: مواردی از قبیل نقص سامانه روشنایی یا تغییر در میزان نور یا رنگ استاندارد چراغ‌ها، نامیزان بودن چرخ‌های جلو و فرمان، نقص در سامانه ترمزها، نداشتن آج مناسب در سطح اتکای لاستیک چرخ، نداشتن برف پاک کن و سامانه گرمایشی در مواقع بارندگی و زنجیر چرخ یا لاستیک یخ شکن در مواقع یخبندان دود کردن وسیله نقلیه، شکستگی شیشه جلو که مانع دید راننده باشد و نقص در تجهیزات ایمنی مانند کمربند و کیسه هوا و سامانه ضد قفل ترمزها از مصادیق نقص فنی به استناد این آیین نامه است که می‌طلبد شهروندان در فصل زمستان و بارش نزولات آسمانی نسبت به رفع نقص خودروی خود و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بکوشند.
رئیس ستاد ارتقای فرهنگ ترافیک استان مرکزی تاکید کرد: علاوه بر متوقف شدن وسیله نقلیه در صورت داشتن عیب و نقص فنی خودرو، مستی و بی‌ ارادگی راننده در اثر استفاده از مواد مخدر و روانگردان‌ها از دیگر موارد متوقف کردن خودرو است و ضبط گواهینامه به مدت شش ماه و جریمه 2 میلیون ریالی را از مجازات این تخلف برشمرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول