اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده راهور کهگیلویه و بویراحمد:

شهرداری‌ها بستر لازم برای اعمال قوانین رانندگی را فراهم کنند

خبرگزاری فارس: فرمانده راهور کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قوانین جدید رانندگی گفت: شهرداری‌ها در کهگیلویه و بویراحمد بستر لازم برای اجرای قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی را فراهم کرده تا این قانون اعمال شود.

شهرداری‌ها بستر لازم برای اعمال قوانین رانندگی را فراهم کنند
کرم‌الله حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به مزایای قانون جدید راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: قانون جدید راهنمایی و رانندگی به خوبی برای مردم اطلاع‌رسانی شده و تصور ما بر این است که مردم آشنایی خوبی با قانون و مقررات رسیدگی به تخلفات رانندگی پیدا کرده‌اند.
فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هم‌اکنون در مرحله اجرایی قانون جدید راهنمایی و رانندگی قرار داریم، گفت: در قانون جدید راهنمایی و رانندگی برای عابران پیاده هم تکلیف مشخص شده و عابران پیاده ملزم به استفاده از گذرگاه‌های عابر‌پیاده هستند. 
وی با اشاره به اینکه در این قانون هیچ تخلفی از سوی رانندگان از چشم قانون دور نمی‌ماند، افزود: اگر در جایی که پل هوایی، خطوط گذرگاه عابر‌پیاده یا چراغ عابر باشد و کسی از آن استفاده نکند و از نقطه دیگری عرض معبر را طی کند و اگر در این وضعیت خودرویی با وی تصادف داشته و این عابر مجروح یا کشته شود از نظر قانون جدید چنانچه آن خودرو همه موارد قانونی را رعایت کرده و راننده خودرو دارای حالات غیر عادی نبوده و به اصطلاح رفتار متعارف داشته باشد، عابر در تصادف مقصر شناخته می‌شود.
حسینی عنوان کرد: اگر  عابر پیاده با این شرایط حتی کشته هم شود هیچگونه هزینه‌ای پرداخت نخواهد شد. 

* عابرین پیاده هم قانون را رعایت کنند
فرمانده پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عابرین پیاده هم باید قوانین را مدنظر قرار دهند بیان کرد: عابرین از گذرگاه‌های عابر پیاده اعم از پل و یا خطوط عابر پیاده استفاده کنند.
وی عنوان کرد: البته این مورد در جاهایی که بستر‌ها و زیرساخت‌های لازم برای اجرای این قانون به‌وجود آمده و گذرگاه عابر‌پیاده وجود داشته باشد اعمال خواهد شد ولی در مکان‌هایی از شهر که هنوز بسترها فراهم نشده، تا ایجاد بستر‌ها قانون را لحاظ نخواهیم کرد.
حسینی تاکید کرد: لازم است شهرداری‌ها بستر لازم برای اجرای قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی را فراهم کرده تا این قانون اعمال شود.
وی در زمینه قطع اطلاع‌رسانی از قانون جدید راهنمایی و رانندگی ابراز داشت: هر قانونی یک پروسه زمانی را برای اطلاع‌رسانی قرار می‌دهد و قانون جدید راهنمایی و رانندگی نیز هم‌اکنون در مرحله اجرا است.
این مسئول انتظامی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به حساسیت‌هایی که در زمینه قانون جدید وجود داشت اطلاع‌رسانی خوبی انجام گرفت و انتظار ما بر این است که مردم با این قانون آشنایی پیدا کرده باشند و فرجه قانونی برای خودروها جهت تجهیز خودرو به استانداردهای قانون از جمله نصب کمربند برای سرنشینان عقب به پایان رسیده و اکنون زمان اجرای این قانون است.
فرمانده پلیس راهور استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در زمینه بستن کمربند ایمنی در جاده‌ها و خارج شهرها بستن کمربند ایمنی از همان ابتدا در اولویت پلیس قرار گرفت و اجرای این قانون در سطح شهر نیز اولویت دوم پلیس است که هم‌اکنون در صورت مشاهده تخلف اعمال قانون می‌شود.
 انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول