اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون منابع انسانی و تحول اداری استاندار اردبیل:

97 اولویت پژوهشی در اردبیل تدوین شده است

خبرگزاری فارس: معاون منابع انسانی و تحول اداری استاندار اردبیل گفت: 97 اولویت پژوهشی در این استان تدوین شده است.

97 اولویت پژوهشی در اردبیل تدوین شده است
یعثوب نژادمحمد در حاشیه جلسه کار گروه پژوهش و تحول اداری استان اردبیل با اشاره به تعیین تکلیف اولویت طرح‌های تحقیقات و پژوهشی اظهار داشت: سال گذشته کارهای اساسی و زیربنایی را در این حوزه انجام دادیم و با بیش از 700 ساعت کار، بررسی و تحقیق 97 عنوان اولویت تحقیقاتی را برای استان اردبیل تعیین کردیم.
وی افزود: ما با معرفی این اولویت‌‌ها به مراکز و سازمان‌های مختلف از آنها خواسته‌ایم تحقیقات و پژوهش‌های خود را روی این اولویت‌ها انجام دهند اما برخی از شرکت‌ها و موسسات نظیر کشت و صنعت و برق با عدول از این اولویت‌ها پژوهشی و بی‌توجهی به آن سرمایه‌گذاری میلیونی در حوزه‌های مختلف پژوهشی انجام داده‌اند در حالی که ما باید تمام دستگاه‌های استانی را مکلف کنیم تا اولویت‌های پژوهشی را در دستور کار قرار دهند.
نژادمحمد با انتقاد از برخی نهادها و موسسات در حوزه پژوهش گفت: نباید نسبت به امر پژوهش و تحقیقات سستی اراده و حرکت را شاهد باشیم چرا که اعتبار تخصیص یافته به حوزه پژوهش از سوی دستگاه‌های مختلف به سرعت جذب شود.
معاون استاندار اردبیل ادامه داد: برخی از دستگاه‌ها نیز بیشتر دنبال منافع مادی در امر پژوهش هستند در حالی که امر پژوهش باید به صورت اساسی و زیربنایی و بر اساس نیازها و مزیت‌های استانی تعریف و تدوین شود تا نتیجه و ثمری مناسب به دنبال داشته باشد.
وی گفت: برنامه حمایت از تحقیقات و پژوهش‌های متناسب با اولویت‌های استان در دستور کار استانداری‌ است و ما امیدواریم با مسئولیت معاونت پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی تیم کامل حمایت از محققان و پژوهشگران شکل بگیرد و به فعالیت خود ادامه دهد.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود  ابراز داشت: از ترکیب دو کار گروه تحول اداری و فناوری و کار گروه پژوهش و فناوری‌های اطلاعات کار گروه جدید پژوهش و تحول اداری شکل گرفته است.
وی بیان داشت: با ادغام این دو کار گروه از این به بعد جلسات دو کار گروه قبلی در قالب و یک کار گروه متمرکز شکل می‌گیرد به طوری که تعداد اعضای آن نیز تغییر یافته و اعضای جدید به این کار گروه اضافه شده است.
وی ادامه داد: کار گروه پژوهش و تحول اداری هشت عضو ثابت دارد که معاونت توسعه و منابع انسانی و تحول اداری استانداری، نماینده وزارت علوم، وزارت بهداشت، و جهاد دانشگاهی از جمله اعضای اصلی این کار گروه هستند.
این مسئول به وظایف 9 گانه این کار گروه اشاره کرد و بیان داشت: سه کار گروه مربوط به حوزه پژوهش و شش کار گروه مربوط به حوزه تحول اداری است.
معاون استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود استانداردسازی بانک اطلاعات، آموزش‌های کوتاه مدت کارکنان، ارتقای بهره‌وری و خدمات عمومی، تربیت و توزیع نیروی انسانی، تعیین اولویت تحقیقات و پژوهش استان‌ها، توسعه پارک‌ها و دفاتر فناوری، حمایت از تحقیقات و تولید علم و تربیت روحیه پژوهشگران را از جمله وظایف این کار گروه عنوان کرد.
نژادمحمد ادامه داد: بر اساس ترکیب و وظایف محول شده حجم گسترده‌ای از کار برای معاونت پژوهشی دانشگاه‌ها و همچنین معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری در راستای اجرای مناسب قانون خدمات دولتی در نظر گرفته شده است که باید به موازات گارگروه‌ها کمیته‌های کاری نیز شکل بگیرد.
وی یکی از ستادهای زیر مجموعه این کار گروه را ستاد تخصصی کاهش وظایف دولت و واگذاری وظایف حاکمیتی به بخش غیر دولتی عنوان کرد و افزود: این ستاد به ریاست استانداری و در شهرستان‌ها در فرمانداری‌ها شکل می‌گیرد و وظیفه آن بررسی و نحوه واگذاری اختیارات و حدود وظایف حاکمیتی به بخش تصدی‌گری غیر دولتی است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول