اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی:

زندان‌های آذربایجان غربی فرسوده هستند

خبرگزاری فارس: مدیر کل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی گفت: اغلب زندان‌های فعلی آذربایجان غربی بافت قدیمی دارند و فرسوده هستند.

زندان‌های آذربایجان غربی فرسوده هستند
جبار باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: بخش زیادی از زندان‌های موجود از رژیم ستم‌شاهی باقی مانده است به طوری‌که این میزان فضا در زمان گذشته برای ساماندهی زندانیان کافی بود ولی هم‌اکنون به دلیل توسعه خدمات در محیط زندان، نیازهای مددجویان را تکافو نمی‌کند.
وی افزود: در زمان حکومت رژیم ستم‌شاهی زندان‌ها فقط محلی برای نگهداری مجرمان و محکومان بود ولی امروزه طبق قانون باید در راستای ایجاد امکانات مختلفی مانند کتابخانه، نمازخانه، دارالقرآن، کلینیک مثلثی و ... اقدام شود بر این اساس اگر بخواهیم در راستای تاسیس مراکز فوق گام برداریم میزان کمبود فضا بیش از بیش محسوس می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: به دلیل قدمت‌ طولانی زندان‌های این استان، اغلب آنها بافت فرسوده و قدیمی دارند از این رو می‌طلبد مسئولان در راستای بهسازی و نوسازی این اماکن به طور جدی وارد عمل شوند چرا که باید همه امکانات یک زندگی عادی دوران محکومیت در اختیار مددجویان قرار بگیرد تا با پایان یافتن دوران محکومیت برای حضور  در اجتماع حاضر شوند.
باقری با اشاره به اینکه بعضی تصورات مبنی بر این وجود دارد ساختن زندان اقدامی قبیح است، ادامه داد: باید این نوع تفکر حاکم بر جامعه به طور بنیادین اصلاح شود و دولتمردان در راستای توسعه و ساماندهی این قبیل اماکن وارد عمل شوند تا به دنبال آن فضای تعریف شده از زندان در قوانین، نمود خارجی پیدا کند.
وی بر اجرای طرح‌های عمرانی جدید تاکید کرد و گفت: باید با طراحی کردن پروژه‌های عمرانی جدید، احداث زندان در مناطق موردنیاز همچنین انتقال دادن زندان‌های فرسوده برای مناسب‌سازی فضای نگهداری زندانیان اقدام شود تا در اثر کمبود فضا مشکلات مختلفی ایجاد نشود.
این مسئول یادآوری کرد: باید در زندان طبق قانون محیط‌های مختلفی اعم از خوابگاه، محل تغذیه و محیط آموزشی مناسب تعبیه شود چرا که این مسئله روشن است در صورت کمبود فضا مشکلات اجتماعی، درمانی، امنیتی و بهداشتی به وجود می‌آید همچنین این معضل، طبقه‌بندی زندانیان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.
مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی به افزایش جمعیت کیفری زندانیان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: امیدوار هستیم با آغاز رویکرد جدید تعداد زندانیان این استان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول