اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

یک روانشناس کودک:

فقط در جشنواره‎ها به یاد کودکان نیفتیم/ اشعار غنی کودک را در نظام آموزشی جای دهیم

خبرگزاری فارس: یک روانشناس کودک گفت: القای مفاهیم مناسب و تربیتی و شناساندن ساختارهای شعر کودک نباید به جشنواره ‎محدود شود.

فقط در جشنواره‎ها به یاد کودکان نیفتیم/ اشعار غنی کودک را در نظام آموزشی جای دهیم
مهدی بکرانی در حاشیه برگزاری جشنواره شعر کودک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه خردسالان نیز در جشنواره ملی شعر شاهین شهر نقش بسزایی دارند، اظهار داشت: قصه گفتن و شعرخوانی برای تکامل مغز لازم است.
وی افزود: با قصه‌گویی و شعرخوانی برای کودکان و خردسالان توسط والدین علاوه بر شناساندن صدای والدین، صحبت کردن برای کودک راحت می‌شود و کلمات را صحیح و کامل ادا می‌کند.
این روانشناس کودک با بیان اینکه عده‎ای فکر می‎کنند نوزادان و کودکان هیچ چیز را متوجه نمی‌شود، بیان داشت: مغز نوزاد از بدو تولد آمادگی برای پذیرش و یادگیری دارد و با صدای والدین خود انس می‎گیرد.
وی با بیان اینکه مادران نباید از خواندن شعر برای کودکان خود امتناع کنند، تصریح کرد: نوزادان و کودکان به صدای افراد مونث  توجه خاصی نشان می‎دهند.
بکرانی با بیان این مطلب که والدین باید سعی کنند در صحبت با کودک ترکیبی از لغات بزرگسالان را با صدای بچه گانه مورد استفاده قرار دهند و با این عمل بسترسازی مناسبی را برای کودک در ادای صحیح کلمات فراهم کنند، گفت: حس شنوایی کودک نسبت به تکلم او حساس‌تر است  و کودک دوست دارد صداهای مختلف را بشنود و در مقابل آنها بسته به علاقه عکس‌ العمل نشان می‌دهد به طوری که حتی آنها را تقلید می‌کند و منتظر تشویق والدین می‌ماند.
وی اذعان داشت: برگزاری این جشنواره‎ها و برنامه‎های شعر خوانی نباید فقط مختص به جشنواره‎ها باشد بلکه باید اصول و ساختارهای آن در تمام مدارس و مهدهای کودک به کار گرفته شود.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول