اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

به دنبال بارش برف سنگین؛

تردد در محور اسالم ـ خلخال امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: به دنبال بارش برف سنگین در محور کوهستانی اسالم ـ خلخال گذر از این جاده امکان‌پذیر نیست و محدودیت‌های ترافیکی در آن اعمال می‌شود.

تردد در محور اسالم ـ خلخال امکان‌پذیر نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار خلخال عصر امروز در جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان خلخال اظهار داشت: ما به دلیل احتمال بروز آسیب‌ها و تهدیدهای ناشی از گذر رانندگان و مسافران راه اسالم ـ خلخال را مسدود کردیم تا حادثه و اتفاقی ناگوار رخ ندهد.
ذبیح‌الله عبداللهی با یادآوری این‌که این محدودیت مقطعی می‌باشد، تصریح کرد: بعد از رفع آسیب‌ها و خطرات احتمالی با مساعد شدن شرایط جوی و از بین رفتن کولاک و برف سنگین احتمال بازگشایی این جاده وجود دارد.
وی با بیان این‌که جاده خلخال ـ پونل نیز از دو روز گذشته به دلیل احتمال سقوط بهمن، ریزش سنگ و سنگریزه‌های موجود در این جاده مسدود شده است، خاطرنشان کرد: رانندگانی که قصد عزیمت به استان گیلان را دارند باید از مسیر اردبیل ـ آستارا اقدام به سفر کرده و احتمال تردد از خلخال به سمت شمال وجود ندارد.
عبداللهی به سنگین بودن بارش برف در جاده‌ها و گردنه‌های صعب‌العبور و مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: تاکنون راه روستایی اغلب آبادی‌های این شهرستان بازگشایی شده و کار برف‌روبی 10 روستای باقی‌مانده نیز به همت راهداران آغاز شده است.
فرماندار خلخال اضافه کرد: با مناسب شدن شرایط جوی در سطح شهر شهرداری خلخال نیز از صبح امروز اقدام به برف‌روبی کرده و امکان تردد مناسب در داخل شهر میسر شده است.
به گزارش فارس، ‌به دنبال بارش برف و برودت هوا امروز مدارس ابتدایی و راهنمایی در خلخال تعطیل بود و مأموران شهرداری تلاش می‌کنند تا با بازگشایی معابر و کوچه‌ها امکان تردد راحت مردم را فراهم کنند.
به گفته رئیس اداره راه و ترابری خلخال نیز شدت کولاک و بارش برف و وزش باد در گردنه الماس به بیش از 100 کیلومتر در ساعت رسیده است.
علی نادری افزود: با ادامه بارش برف سنگین و وزش باد شدید در اکثر محورهای مواصلاتی این شهرستان تردد به سختی انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: تلاش نیروهای راهدارخانه الماس در باز نگه داشتن محور خلخال ـ اسالم بی‌نتیجه بوده و ما به صورت موقت مجبور به مسدود شدن راه اسالم به خلخال کردیم.
نادری از رانندگان عبوری از محورهای مواصلاتی خلخال خواست حتماً زنجیر چرخ و لاستیک یخ‌شکن را با خود به همراه داشته باشند چرا که پلیس به آنها امکان تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان را بدون داشتن این تجهیزات نمی‌دهد.
با پایان یافتن بارش برف در سطح شهر خلخال و شهرهای مجاور دمای هوا به حالت نامحسوسی کاهش یافته و برودت هوا سبب یخ‌زدگی و لغزندگی معابر شهر شده است.
همچنین امروز ده‌ها سرنشین خودروهای گرفتار در کولاک مشگین‌شهر نجات یافتند.
با تلاش امدادگران جمعیت هلال‌احمر مشگین‌شهر ده‌ها سرنشین خودروهای گرفتار در کولاک این شهرستان از جمله مسافران یک اتوبوس از مرگ حتمی نجات یافته و به نقاط امن انتقال داده شدند.
هم اکنون به دلیل وزش باد شدید در محور مشگین‌شهر ـ اردبیل و کولاک هوا کار امدادرسانی به خودروهای عبوری در حال انجام است به طوری که در 24 ساعت گذشته 20 خودروی عبوری که از جاده منحرف شده بودند، کمک‌رسانی شده و به ادامه مسیر خود پرداخته‌اند.
امدادگران هلال‌احمر و اورژانس با اعزام به موقع نه تنها سرنشینان خودرو را به سلامت به مناطق امن منتقل کردند، به چند راننده آسیب دیده نیز کمک‌رسانی شده و به بیمارستان‌ها منتقل شدند.
به گزارش فارس، به دنبال برودت هوا جایگاه‌های عرضه گاز سی‌ان‌جی که در برخی از شهرهای استان اردبیل به ویژه مشگین‌شهر تعطیل شده بود، فعالیت خود را از سر گرفت.
به گفته فرماندار مشگین‌شهر با تلاش‌های انجام شده یخ‌زدگی تأسیسات این جایگاه‌ها با استفاده از ابزارها و شیوه‌های مناسب برطرف شده و هم اکنون تمامی هفت جایگاه شهرستان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
فتح‌آقا محمداوغلی خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم با استفاده از روش‌های متعدد از تعطیلی جایگاه‌ها در برودت هوا جلوگیری کرده و از مشکلات بکاهیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول