اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر فرهنگ و ارشاد شهر شاهین شهر:

برگزاری جشنواره شعر شاهین‌شهر را به همه می‌شناساند

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگ و ارشاد شاهین‌شهر گفت: شاهین‌شهر دارای سابقه فرهنگی و معنوی درخشانی است و با برگزاری جشنواره شعر می‌خواستیم این شهر در کل کشور شناخته شود.

برگزاری جشنواره شعر شاهین‌شهر را به همه می‌شناساند
علی تمنایی امروز در حاشیه برگزاری جشنواره ملی شعر کودک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد جشنواره شعر کودک و آثار ارسال شده به آن اظهار داشت: 604 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که در پنج بخش خردسال، شعر کودک، کودک شاعر و کتاب سال 89 با موضوع شهروندی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی افزود: 385 اثر در بخش کودک، 15 اثر در بخش خردسال، 32 اثر در بخش کتاب و 35 اثر در بخش کودک شاعر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و در مجموع پنج اثر به عنوان آثار برتر از کل کشور انتخاب شده‎اند.
مدیر فرهنگ و ارشاد شهر شاهین شهر در مورد دیگر برنامه‎های این جشنواره بیان داشت: در طول سال، هر دو هفته یک بار برنامه‎های شعرخوانی در شاهین شهر برگزار می‌شود.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا این جشنواره به اهداف فراملی خود هم می‎اندیشد، گفت: جشنواره شعر کودک مانند کودک کوچک است و هنوز به بلوغ نرسیده، اما تمهیداتی برای اینکه جشنواره ملی شعر کودک بین‌المللی شود.
تمنایی با اشاره به اینکه جشنواره ملی تا پنج سال آینده در شاهین‌شهر می‎ماند، بیان داشت: 2 هزار و 500 فراخوان قبل از جشنواره به دبیرخانه ارسال شده که به اعتقاد من در اطلاع‌رسانی کوتاهی شده بود.
وی شعر کودک را نیازمند آسیب‎شناسی دانست و ادامه داد: در شاهین‎شهر شاعران بسیاری در مورد شعر آیینی و شعر کودک وجود دارد و به همین خاطر در نظر داریم، شاعران کودکی را از کودکی بسازیم و بر شاعران کودک سرمایه‌گذاری کنیم تا آینده روشنی در انتظار شعر کودک باشد.
دبیر کمیته اجرایی جشنواره ملی شعر در مورد بودجه اختصاصی به جشنواره گفت: برای این جشنواره 50 میلیون تومان بودجه اختصاص داده شده که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد و شهرداری تامین شده است.
وی با بیان اینکه مطرح کردن شهر شاهین‌شهر در کشور یکی دیگر از اهداف این جشنواره بوده است، تاکید کرد: شاهین‌شهر شهری با سابقه فرهنگی بسیاری است و همچنین مباحث معنوی در این شهر و توسط مردم آن بسیار پررنگ جلوه می‎کند به گونه‎ای که در نماز عید فطر 30 هزار نفر از همشهریان شرکت داشتند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول