اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس:

اولویت اصلی جذب منابع صادراتی، سرمایه‌گذاری است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت فارس گفت: مهمترین موضوع در سال جهاد اقتصادی، جذب منابع در راستای سرمایه‌گذاری در قالب صادرات محوری است.

اولویت اصلی جذب منابع صادراتی، سرمایه‌گذاری است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غفار صفری بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از صنعتگران نمونه استان فارس اظهار داشت: استان فارس در جذب سرمایه‌گذاری رتبه 13 و اشتغال جایگاه نهم کشوری را به خود اختصاص داده است.
صفری خاطرنشان کرد: یکی از هدف‌های اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت منطقه فارس نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی و صادرات سنگ است.
وی توسعه بازارهای داخلی و خارجی را از دیگر عملکرد سازمان صنعت و معدن و تجارت این استان برشمرد و گفت: بر اساس برنامه‌های راهبردی تا پایان سال 574 میلیون دلار صادرات در بخش صنعت و معدن، فرش دستبافت و محصول‌های کشاورزی فارس باید اجرایی شود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال 90 در بخش صنعت 20 درصد، کشاورزی 20 درصد و فرش دستبافت هشت درصد کاهش داشته‌ایم.
صفری علت کاهش صادرات در استان فارس را افزایش هزینه‌های حمل و نقل، خشکسالی و کاهش قمیت‌های داخلی برشمرد.
وی با تأکید بر اینکه دو درصد از منابع به بخش صادرات تزریق شده است، افزود: با تزریق هشت درصد منابع به بخش صادرات شاهد رشد و شکوفایی صدور کالا به دیگر کشورهای جهان می‌شویم.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ابراز داشت: برای جلوگیری از فاسد شدن محصولات کشاورزی و غذایی و تسریع در صادرات باید اسکله تخصصی را در ابتدای شهرهای بندری احداث کرد.
صفری گفت: با ایجاد و توسعه حمل و نقل هوایی و تزریق بودجه به واحدهای تولیدی و صنعتی شاهد توسعه صادرات در کشور به ویژه استان فارس می‌شویم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول