اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

شاعر کودک و نوجوان اصفهانی:

شاعران نباید کودکان را مورد استفاده ابزاری قرار دهند

خبرگزاری فارس: بزرگسالان نباید به اسم کودکان، شعر بگویند و آنها را مورد استفاده ابزاری قرار دهند، پس خانواده‎ها باید شعر کودک را از غیر آن بشناسند و در این راستا برگزاری چنین جشنواره‎های شعری بدون تاثیر نیست.

شاعران نباید کودکان را مورد استفاده ابزاری قرار دهند
بهاره موسوی در حاشیه افتتاحیه جشنواره ملی شعر کودک در شاهین‎شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: ادبیات کودک را کودک نمی‌آفریند و این ادبیات زیر نظر بزرگسالان آفریده می‎شود.
وی افزود: ادبیات کودکان در همه‌ زمان‎ها تحت اقتدار بزرگسالان بوده است و چون کودکان خود نتوانسته‎اند به خلق آثار خود بپردازند، بزرگسالان آنها و ادبیات آنها را مورد استفاده‌ ابزاری  قرار داده‎اند.
شاعر کودک و نوجوان با بیان اینکه بحث پیرامون ادبیات کودک برای برخی امری حاشیه‌ای و غیر ضروری شده و آن را مختص فعالان این عرصه قلمداد کرده‎اند، تصریح کرد: ادبیات کودکانه، امروزه در فرآیندهای تربیتی، آموزشی و رشد کودک تأثیر بسزایی دارد و باید به آن اهمیت داده شود و آن‎ را به خانه و مراکز پیش دبستانی و دبستان‌ها کشاند.
وی ادامه داد: پدران، مادران و به ویژه مربیان مراکز پیش دبستانی و آموزگاران که به نحو چشمگیری با ادبیات کودک در ارتباط هستند باید کسب شناخت و آگاه ‌شدن از چیستی و ماهیت شعر کودک را مورد توجه قرار دهند و راهی به سوی تشخیص صحیح این موضوع پیدا کنند.
موسوی با تاکید به اینکه باید از آموزش هر نوشته‌ای تحت عنوان شعر کودک به بچه‌ها خودداری  کرد، بیان داشت: ادبیات کودک به دلیل اینکه توسط غیر کودک آفریده می‌شود، باید نیازهای کودکان را با ادبیات خاص تلفیق کند تا از سوی بزرگترها تشخیص شود و بتواند به خانواده‌ها در راستای شناخت کودکشان کمک‌های شایانی داشته باشد و به همین دلیل در چنین جشنواره‌هایی که در سطح بالا برگزار شده‌اند، باید شعر کودک را از شعر غیر کودک نیز بازشناسند.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول