اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

28 هزار نفر زیر 50 سال در آذربایجان‌شرقی بی‌سواد هستند

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، ‌از برنامه‌ریزی برای باسواد کردن 28 هزار بی‌سواد زیر 50 سال در سطح استان خبر داد.

28 هزار نفر زیر 50 سال در آذربایجان‌شرقی بی‌سواد هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، فیروز رضایی به موضوع انسداد بی‌سوادی اشاره کرد و افزود: 28هزار نفر با نام در سطح استان بی‌سوادان زیر 50 سال و نسبت به سواددار کردن آنان برنامه‌ریزی شده است.
 وی تصریح کرد: همچنین 386 نفر در شهرهای استان غایبان لازم‌التعلیم وجود دارد که جستجوی خانه به خانه آنان برای سواددار کردن ادامه دارد.
رضایی، در امر هوشمندسازی مدارس گفت: قریب به 2هزار و500 کلاس جدید نسبت به گذشته تجهیز و پشتیبانی شده و هوشمندسازی مدارس جزو کارهای اساسی آموزش و پرورش است.
وی، فعالیت 50 هزار نفر در مدارس قرآنی، نماز و احکام همچنین ایجاد 26 مدرسه تخصصی ورزشی و پرداختن به ورزش در زمینه‌های مختلف ورزش از جمله طرح سباح، اردوی راهیان‌نور و پیوند مدرسه و مسجد را از اهم برنامه‌های پرورشی و تربیت بدنی برشمرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان از خبرنگاران خواست برای فرهنگ‌سازی در زمینه توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی در دوره متوسطه، آموزش و پرورش را یاری کنند چرا که توسعه متوازن و هدایت دانش‌آموزان به شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش را در حل مشکل بیکاری و ایجاد شغل و کارآفرینی در جامعه موثر دانست.
وی افزود: البته رشد قابل توجهی در جذب دانش‌آموزان به هنرستان‌ها داریم چرا که شش سال قبل 32 درصد به فنی و حرفه‌ای و کاردانش جذب شده بودند که در سال‌جاری به بیش از 43 درصد کل دانش‌آموزان متوسطه رسیده است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول