اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار بهبهان خبر داد:

برگزاری جشن برداشت نرگس‌زارها در بهبهان

خبرگزاری فارس: فرماندار بهبهان از برگزاری جشن برداشت نرگس‌زارها در این شهرستان خبر داد.

برگزاری جشن برداشت نرگس‌زارها در بهبهان
فرهاد باذلی‌محبوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان با اشاره به اینکه بزرگترین نرگس‌زارهای کشور در بهبهان قرار دارند، اظهار داشت: امسال سعی می‌کنیم که نرگس‌زارها را توسعه داده و جشن برداشت گل نرگس را با شکوه خاصی برگزار کنیم.
وی افزود: به‌منظور پیشگیری از ضرر و زیان تولید کننده، این موضوع به دو کارگروه تخصصی برای ساماندهی برداشت و نگهداری گل نرگس و همچنین بهره‌برداری بیشتر از نرگس‌زارها واگذار شده‌ است.
فرماندار بهبهان تصریح کرد: سالانه علاوه بر تأمین مصرف این گل در داخل کشور، مقدار زیادی شاخه گل نرگس از این شهر به سایر کشورها صادر می‌شود.
وی با تأکید بر ایجاد فضا و نوار سبز در ورودی‌های روستاها به وسیله دهیاری‌ها خاطرنشان کرد: کسری اعتبارات منابع طبیعی نیز باید از محل اعتبارات توسعه استان تأمین شود.
باذلی‌محبوب اضافه کرد: علاوه بر اجرای کمربندی‌های حفاظتی و مرزبندی منابع طبیعی در روستاها با همکاری دستگاه‌های ذیربط، باید به اجرای طرح‌های آبخیزداری نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد.
وی با بیان اینکه باید برنامه‌های شورای نهضت سبز در سال جاری تدوین و هدف‌گذاری شود گفت: در سال گذشته بهبهان بیشترین میزان جذب اعتبار در حوزه آبیاری قطره‌ای بخش کشاورزی را در سطح استان خوزستان داشته است.
فرماندار بهبهان همچنین گفت: یکی از اهداف دولت در مدیریت مصرف آب، گسترش استفاده از آبیاری قطره‌ای در کشاورزی و فضای سبز شهری و حاشیه جاده‌ای بوده که خوشبختانه بهبهان در این راه موفقیت‌های زیادی داشته و این روند باید ادامه داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ذخیره‌گاه ژنتیکی نرگس ایران در بهبهان نیازمند ثبت ملی است، گفت: تنها ذخیره‌گاه ژنتیکی گل نرگس ایران در بهبهان نیازمند ثبت ملی و حمایت مسئولان کشوری و استانی است.
باذلی‌محبوب افزود: تولید گل نرگس در این منطقه بسیار پرارزش، پرطرفدار و یک منبع مهم اقتصادی به‌شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون این گل به استان‌های تهران، اصفهان و شیراز صادر و از نظر کیفیت و مرغوبیت، رنگ و بو بسیار مورد توجه قرار گرفته تصریح کرد: گل نرگس بهبهان تنها گل بومی و وحشی است که به صورت خودرو رشد می‌کند.
فرماندار بهبهان اضافه کرد: در گذشته 14 نمونه گل نرگس در بهبهان وجود داشت که به دلیل عدم‌توجه به نرگس‌زار هم‌اکنون فقط هشت نمونه آن باقی‌مانده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته موفق به تولید 75 تن گل نرگس در شهرستان بهبهان شدیم که این میزان فقط در 20 هکتار به دست آمده است، خاطرنشان کرد: بیش از 50 هکتار دیگر به صورت پراکنده در نرگس‌زار کاشت شده است و هر ساله پنج هکتار به این کشت اضافه می‌شود.
باذلی‌محبوب گفت: امیدواریم با همکاری هر چه بیشتر مسئولان استانی این مرکز به ثبت ملی برسد تا از منابع طبیعی و اقتصادی این مکان زیبا بهره‌مند شویم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول