اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی همایشی در جمعیت هلال احمر سمیرم انجام گرفت؛

قدردانی از نیکوکاران طرح همای رحمت و کمک به سیل‌زدگان پاکستان

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر سمیرم گفت: از 40 داوطلب نمونه طرح‌های فرشتگان رحمت، کاروان‌های نیکوکاری و کمک به سیل‌زدگان پاکستان در شهرستان سمیرم تجلیل شد.

قدردانی از نیکوکاران طرح همای رحمت و کمک به سیل‌زدگان پاکستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، داریوش ستاری صبح امروز در جمع خیران و مسئولان شهرستان با مروری بر تاریخچه تأسیس هلال‌احمر در کشور ایران، داوطلبی در این سازمان را سعادت و برگ زرینی در دنیا و آخرت دانست و بیان داشت: بهترین الگو برای داوطلبان شهیدان هستند که با الگوپذیری از مکتب امام حسین (ع) برای دفاع از ارزش‌های انقلاب جان خود را تقدیم انقلاب کردند و اکنون ما به واسطه این دلاورمردی‌ها در امنیت و آرامش زندگی کنیم.
وی به ارائه گزارش عملکرد هلال‌احمر سمیرم اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی داوطلبان، سازماندهی و تیم ‌گیری در سطح شهرستان، توزیع اقلام فرهنگی به تعداد 2هزار نفر، اجرای ویزیت رایگان 150 بیمار توسط پزشکان متخصص و تأمین رایگان دارو، کمک 30 میلیون ریالی به بیماران نیازمند از جمله فعالیت‌های جمعیت هلال ‌احمر سمیرم در حوزه داوطلبان در 18 ماه اخیر است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر سمیرم همچنین از اجرای طرح همای رحمت در ماه مبارک رمضان امسال به ارزش 80 میلیون ریال به 500 خانوار نیازمند در سطح شهرستان خبر داد و اضافه کرد: مردم نوع‌دوست سمیرمی به منظور حمایت از مردم قحطی زده سومالی 27 میلیون ریال و نیز 25میلیون ریال به سیل زدگان پاکستانی به جمعیت هلال‌احمر سمیرم کمک کردند.
وی ادامه داد: در سال گذشته طرح جهاد رمضان با اعتبار 200 میلیون ریال به مدت یک هفته در روستای کیفته گیویسین اجرا شد.
ستاری تصریح کرد: در قالب این طرح علاوه بر بهسازی و زیباسازی خانه‌ها و مراکز عمومی روستا و تأمین اقلام مورد نیاز نیازمندان، 200 نفر از اهالی روستا توسط پزشکان متخصص معاینه و داروهای این بیماران به صورت رایگان در اختیارشان قرار گرفت.
وی شناسائی نقاط حادثه خیز و صعب‌العبور، آموزش و سازماندهی نیروهای امداد و نجات، استقرار دو کانکس امداد و نجات در منطقه وردشت و خفر را از دیگر فعالیت‌های حوزه امداد و نجات هلال احمر سمیرم دانست.
به گزارش فارس، در ادامه این مراسم نیز امام جمعه سمیرم در ادامه با اشاره به الگو گرفتن سایر کشورها از جمعیت هلال احمر کشورمان افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی یک نظام ارزشی و مبتنی بر آموزه‌های دینی، اخلاقیات، نوعدوستی و کمک به همنوعان است و با همین رویکرد، مردم ولایتمدار و نوع‌دوست ایران اسلامی بارها کمک‌های بسیاری به سایر مسلمان و ملل دنیا در بروز قحطی، سیل، زلزله و سایر حوادث طبیعی کرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حبیب‌الله موسوی گفت: انگیزه داوطلبی و ایثارگری زمانی ارزشمند است که برای رضای خدا باشد و این اوج انگیزه و بالاترین و ارزشمندترین اعمال است. 
وی تصریح کرد: یک داوطلب واقعی نباید انتظار پاداش داشته باشد، چرا که بر اساس تفکر نبوی و علوی ایثاری پسندیده است که در راستای رضای خدا و با رنگ خداپسندانه باشد. 
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول