اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس اوراق بهادار تهران:

تمایل کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در بورس تهران

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس اوراق بهادار تهران گفت: به دلیل ظرفیت خوب بورس اوراق بهادار تهران، بسیاری از کشورها تمایل دارند در این بورس سرمایه‌گذاری کنند.

تمایل کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در بورس تهران
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد قزوین، ابوالفضل شهرآبادی در نشستی با موضوع «بررسی جایگاه و تعاملات بورس اوراق بهادار تهران در عرصه بین‌المللی» که در دانشگاه آزاد قزوین برگزار شد، بیان کرد: با توجه به بحران‌های اقتصادی اخیر، بورس تهران یکی از موفق‌ترین بورس‌های جهان بوده است.
وی ادامه داد: به دلیل بازدهی بالا و ظرفیت خوب بورس اوراق بهادار تهران، بسیاری از کشورها تمایل دارند در این بورس سرمایه‌گذاری کنند.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس اوراق بهادار تهران اضافه کرد: از نظر بزرگی بورس‌های دنیا در حال حاضر بورس تهران در رتبه 36 قرار داشته و در منطقه خاورمیانه پس از بورس‌های ریاض، قاهره، استانبول در رتبه چهارم قرار دارد.
وی به پیدایش و تحولات بازارهای سرمایه دنیا و تعاملات بین‌الملل بورس اوراق بهادار تهران اشاره کرد و توضیح داد: بورس تهران با عضویت در کنوانسیون‌های بین‌المللی و عضویت در فدراسیون جهانی بورس WFE و امضای تفاهمنامه‌های مختلف درصدد ارتباط با دنیاست.
شهرآبادی عنوان کرد: بورس‌های اوراق بهادار، بازارهای متمرکزی هستند که در آنها ناشران اوراق، به تأمین سرمایه پرداخته و فعالان به خرید و فروش می‌پردازند و اصولاً هر بورس باید عناصری همچون امکان ایجاد ارتباط بین خریداران و فروشندگان، امکان دسترسی به اطلاعات پیش و پس از معامله و ساده‌سازی انتشار گسترده آنها برای همه، وضع قوانین اجرایی برای حمایت منطقی از سرمایه‌گذاران و پوشش ریسک قرارداد را داشته باشد.
وی در پایان به تشریح تاریخچه پیدایش و تکامل بورس در دنیا و ایران و به بررسی تحولات تازه در بازار سرمایه دنیا پرداخت.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول