اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی اعلام کرد:

وجود 8000 چاه غیرمجاز در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: 8 هزار چاه غیرمجاز در آذربایجان غربی وجود دارد.

وجود 8000 چاه غیرمجاز در آذربایجان غربی
نقی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: یک سال گذشته یک میلیارد و 300 میلیون مترمعکب آب در بخش‌های مختلف در آذربایجان غربی هدر رفته است که بیش از 90 درصد این میزان مربوط به بخش کشاورزی بود.
وی ادامه داد: راندمان آبیاری در کشور و آذربایجان غربی در حدود 35 درصد است و این در حالی است که استاندارد مصرف آب در جهان 75 درصد است.
این مسئول با بیان اینکه عدم توجه و بازنگری در روش‌های مختلف آبیاری و مصرف آب به‌ویژه در زمینه‌های کشاورزی سبب بروز مشکل در آینده نزدیک خواهد شد، افزود: سال گذشته 4 میلیارد و 100 میلیون مترمکعب آب در زمینه‌های مختلف در استان مصرف شده است که از این میزان یک میلیارد و 700 میلیون متر مکعب مربوط به مدیریت آب در پشت سدها، یک میلیارد و 800 میلیون متر مکعب آب‌های زیرزمینی و چاه‌ها و بیش از 600 میلیون مترمکعب دیگر نیز مربوط به روان آبها و رودخانه‌ها است.
کریمی با تاکید بر لزوم همکاری بخش‌های قضایی در حمایت از مقابله با متخلفان در زمینه مصرف آب، گفت: در حال حاضر بیش از 36 هزار حلقه چاه در سطح استان به منظور برداشت از آب‌های زیرزمینی وجود دارد که از این تعداد بیش از 8 هزار حلقه چاه غیر مجاز هستند و لزوم برخورد قانونی با این بهره‌برداران غیر مجاز ضروری است.
وی بکارگیری متخصصین و پژوهشگران بخش های کشاورزی، آب، دانشگاهیان و بخش های خصوصی به همراه فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در زمینه های گوناگون و بخصوص کشاورزی یادآور شد: باید با استفاده از انواع هنرها، برنامه های تلوزیونی و تبلیغی، رسانه ها و مطبوعات و بخشهای خصوصی در این زمینه تلاش شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول