اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان خبر داد:

اجرای طرح ترافیکی پیاده راه در سنندج

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان گفت: به منظور کاهش بار ترافیکی در شهر سنندج مطالعه طرح پیاده راه از سوی شورای ترافیک استان در دست اقدام و تدوین است.

اجرای طرح ترافیکی پیاده راه در سنندج
امیر قادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: مطالعه روند افزایش ترافیک شهر سنندج نشان داده که توسعه مسیرهای سواره‌رو راه حل برطرف کردن معضل ترافیک در این شهر نیست.
وی خاطرنشان کرد: بررسی‌های کارشناسی مرتبط با مسائل حمل و نقل درون شهری نشان می‌دهد مباحث انسان مدار یکی از راه حل‌های رفع مشکلات نقاط پر ترافیک شهری مانند شهر سنندج است.
وی تصریح کرد: به منظور ساماندهی ترافیک در ساعات اوج تردد و عبور مرور در محورهای مرکزی شهر سنندج، از ورود وسایل نقلیه شخصی به حریم طرح در هسته مرکزی شهر جلوگیری می‌شود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان اضافه کرد: به دلیل کثرت سفرهای پیاده در نقاط پرجمعیت شهر سنندج در این طرح، سفرهای پیاده شهروندان در اولویت برنامه‌ریزی شورای ترافیک قرار گرفته و تلاش می‌شود با تسهیل معابر و تجهیز امکانات مورد نیاز، عابران را هرچه بیشتر به سمت استفاده از وسایل نقلیه عمومی و نیز طی نمودن مسیرهای کوتاه درون شهری به صورت پیاده ترغیب کنیم.
قادری تجهیز برخی معابر به پله برقی، ایجاد پل عابر پیاده و زیرگذر در نقاط مرکزی شهر و تعریض مناطق پر تردد را از مهم‌ترین اقدامات مورد نظر در اجرای طرح پیاده راه عنوان کرد.
وی اضافه کرد: توسعه مراکز تجاری و خدماتی به همراه  گسترش مجتمع‌های خرید عمومی به منظور دسترسی شهروندان به بازار خرید از دیگر برنامه‌ها در راستای تسریع در اجرای این طرح است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان در پایان خاطرنشان کرد: توسعه پیاده راه‌ها نخستین حلقه برای کاهش بار ترافیکی و ایجاد بستر لازم برای تسهیل در تعاملات اجتماعی در یک شهر است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول