اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد:

طرح شجره طیبه در میان مددجویان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح شجره طیبه به ‌زودی در بین مددجویان این استان اجرا می‌شود.

طرح شجره طیبه در میان مددجویان اجرا می‌شود
سرافراز آوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: طرح شجره طیبه به منظور کمک به مسائل زیست محیطی، افزایش فضای سبز و درخت‌کاری در میان مددجویان اجرا می‌شود که در آن مددجویان با مشاوره و راهنمایی کارشناسان این نهاد به کاشت یک یا چند درخت در ازای دریافت یک خدمت تشویق می‌شوند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد افزود: درخت‌کاری و سبزه در دین اسلام تاکید فراوان شده و در این طرح مددجو با کاشت یک یا چند درخت موجب پاک شدن هوا، کمک به محیط زیست و کاهش آلودگی‌ها می‌شود.
وی بیان کرد: این طرح علاوه بر تاثیرات بسیار خوب در تلطیف هوا می‌تواند در بهبود اقتصاد خانواده نیز موثر باشد زیرا در این طرح تاکید بر کاشت درختان مثمر است.
آوری ادامه داد: در روستاها که مددجویان در حیاط خانه خود زمین زیادی دارند می‌توانند با کاشت سه تا پنچ درخت مثمر، محیط دلنشین و با نشاطی را برای خود و خانواده مهیا کنند و هم از میوه آن استفاده کنند.
این مسئول حمایتی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در واحدهای مسکونی که برای مددجویان ساخته می‌شود نیز این طرح قابل اجرا است و بر این موضوع تاکید خواهد شد که مددجو در حیاط خانه خود حداقل یک یا چند درخت بکارد.
آوری این طرح را پیشنهادی خواند و ابراز داشت: طرح شجره طیبه قابلیت پخته شدن را دارد و هم‌اینک برای بررسی، تصویب و اجرای آن در کل کشور به کمیته امداد مرکز ارسال شده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، همکاری ادارات را در این زمینه ضروری دانست و تاکید کرد: با همکاری منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در فصل کاشت درخت، نهال‌های رایگان در اختیار مددجویان قرار می‌دهیم تا فرهنگ کاشت درخت در این استان نهادینه شود و مددجویان با آگاهی از ثمرات و فواید این طرح به اجرای گسترده آن ترغیب شوند.
آوری خاطرنشان کرد: طرح شجره طیبه در صورت اجرای گسترده آن می‌تواند با خشکسالی مقابله کند و فضای روستاها و شهرها را دلنشین و شاد کند.
وی جلوگیری از فرسایش خاک، ممانعت از گرم شدن هوا، بهبود محیط زیست و هوای پاک، سایه طبیعی و استفاده از میوه این درختان را از فواید اجرای طرح شجره طیبه دانست.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول