اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم:

دستورالعمل توزیع شیر مدارس قم ابلاغ شد

خبرگزاری فارس: رئیس گروه سلامت و پیشگیری اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از ابلاغ دستورالعمل توزیع شیر در مدارس قم خبر داد.

دستورالعمل توزیع شیر مدارس قم ابلاغ شد
هادی هدایتی‌‌‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل توزیع شیر به استان‌ها اظهار کرد: بر اساس این دستور مناقصه در خصوص انتخاب کارخانه‌های شیر تا 20 آبان صورت می‌گیرد و امیدواریم از ابتدای آذر ماه شیر توزیع شده و در اختیار دانش‌آموزان قمی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون استان قم متن مناقصه را آماده کرده و در مرحله دیگر از طریق روزنامه‌ها منتشر و اطلاع‌رسانی کرده و کارخانه‌داران علاقه‌مند در این مناقصه شرکت می‌کنند.
رئیس گروه سلامت و پیشگیری اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه تغییراتی در گروه هدف توزیع شیر مدارس صورت گرفته است، گفت: گروه هدف شیر مدارس شامل دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی، مهدکودک‌های زیر پوشش سازمان بهزیستی و اداره‌کل آموزش و پرورش است.
وی خاطرنشان کرد: توزیع 70 نوبت شیر در ابلاغیه توزیع شیر تعریف شده و با تمهیدات و برنامه‌ریزی سعی می‌کنیم این امر اتفاق بیافتد.
هدایتی‌پور با بیان اینکه 215 میلیارد تومان اعتبار ملی برای شیر اختصاص پیدا کرده است، گفت: اعتبار هر استانی بر مبنای آمار جامعه زیر پوشش توزیع شیر اختصاص پیدا می‌کند.
وی عنوان کرد: اکنون در انتظار ابراز تمایل کارخانه‌ها هستیم و پس از اقدام کارخانه‌ها در صورت پذیرفتن مناقصه توزیع صورت می‌گیرد.
رئیس گروه سلامت و پیشگیری اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته تولید شیر در استان کاهش پیدا کرده است، گفت: به عنوان مثال کارخانه حلیب در سال گذشته پاسخگوی نیاز شیر تمام مدارس استان بود ولی اکنون اذعان می‌دارد در تامین شیر مشکل داشته و حداکثر دو ناحیه را می‌تواند پوشش دهد.

* مزایای شیر برای دانش‌آموزان

شیر برای داشتن ناخن‌ها، دندان‌ها و موهایی سالم‌تر لازم است و این نوشیدنی به دلیل کلسیم فراوان مصرفش به همراه ویتامین D سبب استحکام استخوان‌ها، دندان‌ها و تقویت رشد موها و پیشگیری از ریزش آنها می‌‌شود. وجود کلسیم به همراه ویتامین A، ویتامین‌های گروه B و پتاسیم مانع از نرم و نازک شدن موها می‌‌شود و به درخشان شدن آنها کمک فراوان می‌کند.
مطالعات بسیاری نشان داده است که مصرف روزانه شیر به همراه میوه‌ها و سبزیجات، علاوه بر کودکان، در بزرگسالان سبب کاهش فشار خون بالا می‌‌شود.
تحقیقات فراوانی وجود دارد مبنی بر این که مصرف شیر و لبنیات، خطر بیماری‌های قلبی ‌عروقی را کاهش می‌دهد. مردانی که بیشتر از دیگران شیر مصرف می‌‌کنند، کمتر دچار حملات قلبی می‌شوند.
از آنجا که دوران نوجوانی و کودکی، مرحله خیلی مهم در سلامت جسمانی و روانی فرد است، رژیم غذایی سرشار از لبنیات و شیر در این دوران پایه‌‌گذار دوران جوانی و میانسالی و حتی سالمندی سالم‌تر به حساب می‌آید.
مطالعات نشان می‌‌دهد کودکانی که روزانه شیر مصرف می‌کنند، از سایر کودکانی که علاقه‌ای به خوردن آن ندارند، باهوش‌‌ترند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول