اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش خوزستان:

دستورالعمل توزیع شیر مدارس خوزستان ابلاغ نشده است

خبرگزاری فارس: معاون مالی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: هنوز دستور‌العملی در خصوص توزیع شیر در مدارس برای سال تحصیلی جدید به استان ابلاغ نشده است.

دستورالعمل توزیع شیر مدارس خوزستان ابلاغ نشده است
سیروس خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار داشت: به محض ابلاغ دستورالعمل توزیع شیر در مدارس از سوی وزارت آموزش و پرورش، توزیع شیر در تمام مقاطع تحصیلی در سطح استان آغاز خواهد شد.
وی افزود: طبق قوانین موجود، بر اساس مناقصه‌ای که آموزش و پرورش استان به صورت کشوری برگزار می‌کند، شرکت‌های تامین کننده شیر مدارس در طول سال تحصیلی تعیین می‌شوند.
خدادادی بیان کرد: سال گذشته از سوی عالی‌ترین مقام دولت در استان، در راستای حمایت از صنایع داخلی، نامه‌ای مبنی بر خرید استانی و اختصاص بخشی از قراردادهای تامین شیر به شرکت‌های استان به اداره کل آموزش و پرورش استان ابلاغ شد که بر اساس آن، با ترک تشریفات قراردادی با شرکت پگاه خوزستان در این زمینه منعقد کردیم.
وی ادامه داد: در سال گذشته تنها شرکت استانی که در این زمینه با آموزش و پرورش همکاری داشت، شرکت شیر پگاه خوزستان بود که سهم آن، تامین ۲۰میلیون پاکت شیر ۲۰۰سی سی از مجموع ۷۰میلیون پاکت شیر توزیع شده در بین دانش آموزان بود که از مقدار تعهد شده تنها توانست ۱۰میلیون و ۶۰۰هزار پاکت آن را تامین کند.
معاون مالی و پشتیبانی آموزش و پرورش خوزستان درباره تامین مابقی شیر مورد نیاز مدارس، گفت: کارخانجات متعهد و همجوار استان سایر نیاز شیر مدارس را در سال گذشته تامین کردند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون نیمی از اعتبار توزیع شیر در مدارس استان برای سال تحصیلی جدید تامین شده است، افزود: در سال تحصیلی گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان در کل کشور به برنامه شیر اختصاص یافت و خوشبختانه هر سال شاهد سیر صعودی اعتبار تخصیص یافته هستیم.
معاون مالی و پشتیبانی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه سال گذشته، ۱۴میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش خوزستان در این زمینه اختصاص یافت، گفت: هنوز 2 میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان از سال گذشته به شرکت‌های طرف قرارداد خود در زمینه شیر مدارس، بدهکاریم.
وی بیان کرد: جمعیت زیر پوشش آموزش و پرورش استان برای توزیع شیر، یک میلیون و ۴۰هزار نفر است که شامل تمام دانش آموزان و کارکنان آموزشی مدارس است.
خدادادی گفت: توزیع شیر در مدارس، همه جمعیت دانش آموزی در تمام مقاطع شامل مهدکودک‌ها، پیش دبستانی‌ها، دبستان، راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی را پوشش می‌دهد.
معاون مالی و پشتیبانی آموزش و پرورش خوزستان افزود: سرانه توزیع شیر در مدارس، سالانه ۷۰ پاکت شیر استریلیزه ۲۰۰ سی سی است که معادل ۱۴ کیلوگرم شیر به ازای هر دانش آموز است.
وی اظهار داشت: اگر این میزان شیر از ابتدای مهر ماه به صورت منظم توزیع شود، شاهد توزیع هفته‌ای سه بار شیر در مدارس به مدت شش ماه خواهیم بود.
معاون مالی و پشتیبانی آموزش و پرورش خوزستان فرهنگ‌سازی و آشنایی دانش آموزان نسبت به مصرف شیر، افزایش مصرف سرانه شیر و محصولات لبنی، کمک به رشد کمی و کیفی دانش آموزان و ارتقای سطح تغذیه مناسب دانش آموزان را از مهم‌ترین اهداف توزیع شیر در مدارس عنوان کرد. 
وی مصرف نکردن شیر را از عمده دلایل مرگ خاموش در دختران و زنان دانست و اضافه کرد: صدا و سیمای استان در فرهنگسازی مصرف شیر در سطح جامعه می‌تواند بسیار تاثیرگذار عمل کند ولی متاسفانه با وجود حضور مستمر در جلسات کمیته توزیع شیر استان، تاکنون اقدام موثری انجام نداده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول