اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ورزش و جوانان ملکان خبر داد:

آغاز عملیات مجموعه ورزشی 5 هزار نفری ملکان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ورزش و جوانان ملکان گفت: عملیات اجرایی مجموعه 5 هزار نفری شهرستان ملکان به زودی در 21 هزار مترمربع فضای اهدایی از زمین‌های مسکن مهر ملکان آغاز می‌شود.

آغاز عملیات مجموعه ورزشی 5 هزار نفری ملکان
به گزارش خبرگزاری فارس از ملکان، کریم رزقی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تا پایان سال 84 تنها یک سالن ورزشی با گنجایش 500 نفر در این شهرستان وجود داشت که  طی شش سال گذشته هشت باب ورزشگاه با ظرفیت 7 هزار نفر و با اعتباری بالغ بر 47 میلیارد ریال در این شهرستان ساخته شده که هم‌اکنون در اختیار جوانان و اهالی ورزش‌دوست این منطقه قرار گرفته است.
رئیس اداره ورزش و جوانان ملکان افزود: این در حالی است که این میزان اعتبار در 27 سال قبل از دولت احمدی‌نژاد تنها 15 میلیارد ریال بود.
وی با بیان اینکه در طول شش سال گذشته سالن‌های ورزشی ستارخان و حجاب، استادیوم ورزشی شهر لیلان و سالن 2 هزار نفری ملکان افتتاح شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته، اظهار کرد: در حال حاضر 5 پروژه ورزشی شامل سالن‌های ورزشی چند منظوره لیلان و مبارک‌آباد، استادیوم‌های ورزشی روستاهای آروق و بایقوت همچنین سالن زورخانه ملکان در حال ساخت هستند که تا چند ماه آینده بهره‌برداری از آنها آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی مجموعه 5 هزار نفری شهرستان ملکان به زودی در 21 هزار مترمربع فضای اهدایی از زمین‌های مسکن مهر ملکان آغاز می‌شود. 
رئیس اداره ورزش و جوانان ملکان همچنین از رشد 70 درصدی سرانه ورزشی ملکان خبر داد و گفت: تا پایان سال‌ جاری سرانه ورزشی هر شهروند ملکانی به 97 سانتی‌متر خواهد رسید این در حالی است که تا سال 84 این فضا تنها 30 سانتی‌متر بود.
رئیس اداره ورزش و جوانان ملکان با اشاره به استقبال خوب جوانان و اهالی ملکان از ورزش گفت: برای تعداد 2 هزار و 500 ورزشکار سازمان یافته ملکانی کارت شناسایی از سوی سازمان ورزش و جوانان استان صادر شده که نسبت به دولت‌های قبل از نهم و دهم از رشد 60 درصدی برخوردار است.
رزقی در ادامه بر احداث سالن رزمی در ملکان تاکید کرد و افزود: برای پنج رشته ورزشی از جمله والیبال، کشتی و ورزش‌های رزمی تنها یک سالن وجود دارد که با توجه به استقبال جوانان ملکانی پاسخگو نبوده و امیدواریم در خصوص احداث یک سالن برای ورزش‌های رزمی اقدام شود.
وی‌ به قهرمانی جوانان ملکان در عرصه‌های مختلف بین‌المللی، آسیایی و کشوری اشاره و خواستار توجه بیش از پیش مسئولان کشوری و استانی به این منطقه شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان ملکان، ایجاد پایگاه قهرمانی کشتی، برگزاری همایش حجاب و عفاف همچنین همایش‌های پیاده‌روی، ایجاد بانک اطلاعات هیئت‌های ورزشی، تشکیل اتاق فکر، حضور تیم‌های والیبال و هندبال ملکان در زیرگروه کشوری، ارتقا تیم بوکس به سطح کشوری و گسترش ورزش روستایی را از برنامه‌های آتی این اداره ذکر کرد و تبیین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت، توسعه ورزش‌های همگانی،ورزش قهرمانی و دورخیز برای رسیدن به عناوین قهرمانی جهانی، المپیک و کشوری را نیز از اهداف و اولویت‌های کاری این اداره برشمرد.
وی همچنین از فعالیت 25 هیئت ورزشی در ملکان خبر داد و گفت: در 19 ماه گذشته 13 هیئت ورزشی در این شهرستان به مجموع هیئت‌ها اضافه شده است.
رزقی در ادامه از تحول در ورزش استان از زمان تصدی‌گری اسبقیان مدیرکل ورزش استان خبر داد و افزود: افتخارآفرینی و حضور ورزشکاران استان در مسابقات بین‌المللی و کشوری در زمان ایشان بیشتر شده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول