اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شیلات بابلسر:

855 هکتار از آببندان‌های بابلسر غیر فعال است

خبرگزاری فارس: رئیس شیلات بابلسر گفت: 855 هکتار از آببندان‌های بابلسر غیر فعال بوده و از آن استفاده نمی‌شود.

855 هکتار از آببندان‌های بابلسر غیر فعال است
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، بهروز عمرانی ظهر امروز در جلسه کارگروه شورای کشاورزی در فرمانداری بابلسر اظهار داشت: شهرستان بابلسر دارای یک هزار و 200 هکتار آببندان فعال و 855 هکتار آببندان غیر فعال است.
وی با اشاره به اینکه بابلسر دارای 105 قطعه مزارع  پرورش ماهیان گرم آبی به مساحت 155 هکتار است، بیان داشت: تولید مجموع این مزارع نزدیک به سه هزار تن بوده و برای 350 نفر به صورت مستقیم و 500 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.
عمرانی بیان داشت: کود شیمیایی مورد نیاز این آببندان‌‌ها برای ایجاد جلبک‌ها حدود 65 تا 75 درصد است و در حالی که به 2 هزار تن کودشیمیایی نیاز داریم و با کمبود شدید کودشیمیایی مواجه هستیم.
وی از افتتاح استخر سرد آبی پرورش ماهی قزل آلا روستای سعیدکلا بابلسر در ایام الله دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: استخر سرد آبی پرورش ماهی قزل آلا روستای سعیدکلا با ظرفیت 10 تن در ایام الله دهه فجر افتتاح می‌شود که برای افتتاح این استخر بیش از 80 میلیون تومان تسهیلات بانکی  پرداخت شده است.
عمرانی با اشاره به اینکه آبزی پروران نقش مهمی  در ذخیره آببندان‌های بابلسر دارند، بیان داشت: در روستاهایی که آبزی پروری فعال است ذخیره سازی آب بسیار بالا است و در 100 هکتار از زمین‌های بابلسر که دارای آبزی پروری نیست با مشکل شدید آب مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: اگر آبزی پروران انگیزه لازم برای پرورش ماهی داشته باشند به راحتی می‌توانند با حمایت دولت حدود 900 هکتار از آببندان‌های غیرفعال بابلسر را فعال کرده که این امر نقش به‌سزایی در اشتغالزایی مردم منطقه و افزایش میزان آب آببندان‌ها از 40 میلیون متر مکعب به 60 میلیون متر مکعب دارد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول