اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل سازمان فردوس‌های مشهد خبر داد:

آغاز طرح کنترل فضای سبز بهشت رضا (ع) مشهد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فردوس‌ها از آغاز طرح عملیاتی کنترل آفات گیاهی فضای سبز آرامستان بهشت رضا (ع) خبر داد.

آغاز طرح کنترل فضای سبز بهشت رضا (ع) مشهد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان فردوس‌ها، سید کمال‌الدین شاهچراغی اظهار داشت: در این طرح تمام درختان، پرچین‌ها، انواع گل‌ها و به طور کلی فضای سبز آرامستان بهشت رضا (ع) توسط کارشناسان گیاه پزشکی، بررسی و نظارت مستمر شده و کمبودهای غذایی و آفات گیاهی مورد شناسایی قرار می‌گیرد.
وی در ادامه افزود: در طرح کنترل آفات گیاهی، به صورت دوره‌ای و هر 15 روز، از گونه‌های مختلف فضای سبز آرامستان بهشت رضا(ع) نمونه گیری و آزمایش گرفته می‌شود که بعد از شناسایی آفات گیاهی از جمله قارچ‌ها، شته‌ها و .... راه‌های مقابله با آنها نیز آغاز می‌شود.
مدیرعامل سازمان فردوس‌ها هدف از طرح عملیات به زراعی فضای سبز را انجام فعالیت‌های پیشگیرانه ذکر کرد و افزود: در حال حاضر حدود 40 هکتار از آرامستان بهشت رضا (ع) به فضای سبز اختصاص یافته است که انواع درختان قدیمی از گونه هایی همچون کاج، سرو، اقاقیا، چنار و افرا را شامل می‌شود.
شاهچراغی با اشاره به کاشت 230 اصله درخت صنوبر در بلوک 41  آرامستان بهشت رضا(ع) تصریح کرد: در یک ماه گذشته  حدود  هشت هزار شاخه گل داوودی در گلزار مطهر شهدا و هشت هزارشاخه انواع گل‌های فصل مانند بنفشه، کلم تزئینی، همیشه بهار و ... در میدان عروج و بلوار اصلی این آرامستان کاشته شده است که این امر یکی از برنامه‌های سازمان فردوس‌ها در راستای توسعه فضای سبز آرامستان بهشت رضا(ع) بوده است.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول