اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی چناران:

فرهنگ گوهر گرانبهای یک ملت است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چناران گفت: فرهنگ گوهر گرانبهای یک ملت است و این فرهنگ یادگار گذشتگان است.

فرهنگ گوهر گرانبهای یک ملت است
به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام مظفر تاجی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چناران اظهار داشت: فرهنگ ظاهری و معنوی دو قسم فرهنگ عمومی است  و هر نسلی به فرهنگ جامعه خود مسئول است.
وی افزود:آنچه که مسلم است هنوز برای ترویج فرهنگ دینی کم کار شده است و متاسفانه خیلی از جامعه آرمانی و دینی فاصله داریم و سعی و تلاش لازم است که به مقصد و هدف اصلی برسیم.
وی ادامه داد: فرهنگ جامعه را باید به سبب داشته‌های فرهنگی به روز کرد و این فرهنگ را در جامعه گسترش داد و از جمله داشته‌های فرهنگی فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت که فرهنگ اسلامی و انقلابی کشورمان است.
تاجی به عمل قبیح دو بازیکن فوتبال اشاره کرد و گفت: این کار ضد ارزشی و اخلاقی بود و انتظار می‌رود وزارت ورزش و جوانان بیشتر به مسائل فرهنگی توجه کنند.
امام جمعه چناران به وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد کرد: در بدنه این وزارت خانه نهاد فرهنگی یا دفتر نمایندگی ولی فقیه ایجاد شود.
وی بیان داشت: روزی به نام نان در کشور نامگذاری شود تا قداست نان حفظ و فرهنگ دینی و اسلامی در مورد نان حفظ شود.
امام جمعه چناران به دهه ولایت اشاره کرد و گفت: فرهنگ شادآفرینی در جلسات شورای فرهنگ عمومی بحث و تبادل نظر شود و این شاد آفرینی طبق دین شریعت باشد و دهه ولایت دهه شادمانی مردم است.
تاجی افزود: در دهه ولایت مجموعه شهر و ادارات و اصناف آذین بندی شوند و عملکرد ادارات در این دهه ارزیابی و جشن‌ها و برنامه‌های مختلفی در شهر و روستا برگزار شود.
در ادامه دبیر ستاد شورای فرهنگ عمومی شهرستان چناران گفت: شورای فرهنگ عمومی در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری ایجاد شده و مصوبات این شورای لازم‌الاجرا است و این شورا در سال 1389 در چناران تشکیل شده است.
انتهای پیام/20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول