اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خبر داد:

اختصاص 120 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه خلجستان

خبرگزاری فارس: استاندار قم از تخصیص 12 میلیارد تومان اعتبار به بخش خلجستان در قالب اجرای 55 مصوبه در دور دوم سفر خود به این بخش خبر داد.

اختصاص 120 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه خلجستان
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی‌پور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم که همزمان با سفر به بخش خلجستان برگزار شد اظهار داشت: خداوند را شاکریم که به برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه به مناطق محروم افزایش یافته است و در دولت نهم و دهم رویکرد توجه به بخش‌ها روستاها و مناطق حاشیه‌ای تحول چشمگیری پیدا کرده است.
وی ادامه داد: باید از این رویکرد تقدیر کرده و از همه کسانی که در راستای تحقق اهداف این هدف گذاری حرکت می‌کنند نیز باید قدردانی کرد.
استاندار قم ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای اجرایی شدن مصوبات سفر گذشته تصریح کرد: کار اجرایی با موانع و مشکلات فراوان مواجه است، اما ما مشاهده می‌کنیم که مسئولان در تلاش هستند که به وظایف خود جامه عمل بپوشانند.
وی افزود: در همه بخش‌ها در دور دوم سفرها تمام مصوبات به صورت کامل اجرایی شده بود و در این بخش نیز شاهد این بودیم که همه مصوبات به مرحله اجرا رسیده است.
موسی‌پور اعتبار مصوب استانی برای این بخش را 5 میلیارد و 122 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: برای این بخش 5 میلیارد و 800 میلیون تومان از اعتبارات استانی و 11 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.
وی با اشاره به رویکرد برای عمران و آبادانی بخش‌ها گفت: برای این سفر در جلسات کارشناسی مشکلات بخش رصد شده و با مسئولان دستگاه‌ها هماهنگی لازم صورت گرفته است.
استاندار قم اضافه کرد: 55 مصوبه را برای سفر دوم به بخش خلجستان در نظر گرفتیم که این مصوبات مصوبه شورای برنامه ریزی تلقی خواهد شد و مجموع اعتبارات و تسهیلاتی که در نظر گرفته خواهد شد 12 میلیارد تومان است.
وی با اشاره به اختصاص یک میلیارد و 946 میلیون تومان اعتبار و چهار میلیارد تومان تسهیلات برای شش پروژه تکمیلی و شش پروژه تکمیلی بخش مسکن اضافه کرد: با احتساب اعتبار مورد نیاز برای احداث 190 واحد مسکونی برای محرومین، احداث آتشنشانی قاهان و دیوارکشی پاسگاه دستجرد حدود 7 میلیارد تومان اعتبار برای بنیاد مسکن در نظر گرفته شده است.
موسی‌پور با اشاره به در نظر گرفته شدن چهار پروژه با اعتباری بالغ بر 480 میلیون تومان برای راه و ترابری گفت: برای شهرداری هم چهار پروژه به میزان 859 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به دیگر مصوبات به تصویب رسیده ویژه توسعه و حل مشکلات بخش خلجستان گفت: مشکل بیکاری که مشکل همه کشور است و قم نیز از این امر استثنا نیست و البته میانگین بیکاری در قم کمتر از متوسط کشوری 8.7 است.
استاندار قم افزود: طرح‌های خوبی برای کاهش نرخ بیکاری در دست اقدام است ولی در بخش‌ها و روستاها باید به صورت ویژه پیگیری لازم صورت گیرد.
وی گفت: طرح‌های صنعتی که امکان استقرار آن در منطقه وجود دارد را بررسی کرده و با توسعه مشاغل خانگی در بخش‌ها می‌توان مشکل بیکاری را برطرف کرد.
موسی‌پور در ادامه از همه مدیران خواست نسبت به کاهش هزینه پروژه‌ها اهتمام داشته باشند و یادآور شد: هرکجا که مدیران با دلسوزی بر کار نظارت داشته‌اند، شاهد کاهش هزینه‌ها بوده‌ایم.
وی با اشاره به کاهش هزینه احداث پل دستجرد گفت: برآورد اولیه 2 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده که تقریبا اعتبار مورد نیاز به نصف کاهش پیدا کرده است.
استاندار قم خاطرنشان کرد: اگر با دلسوزی بر امور و روند اجرای پروژه‌ها نظارت کرده از روش‌های بهینه و مهندسی ارزش استفاده کنیم، قطعا می‌توان هزینه‌ها را تا 50 درصد کاهش داد.
وی گفت: اعتبارات استانی بودجه بیت المال است و هرچه صرفه جویی کنیم می‌توانیم مشکل دیگری از مردم را برطرف کنیم و امیدواریم این مسئله از سوی مدیران مورد توجه قرار گیرد.
موسی‌پور تاکید کرد: در زمینه احداث مسجد و حوزه علمیه نیز باید پیگیری لازم صورت گیرد تا شاهد ارتقا سطح فرهنگی منطقه باشیم.
وی با اشاره به احداث پارک جنگلی بیان داشت: پارک جنگلی نیاز بخش است و با توجه به اینکه منطقه گردشگری بوده و مردم زیادی به اینجا سفر می‌کنند زمین مناسبی برای احداث پارک جنگلی پیش‌بینی خواهد شد و بخش خصوصی نیز می‌تواند در این خصوص مشارکت داشته باشد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول