اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده صورت می‌گیرد؛

ایجاد جهش در توسعه اقتصادی کشور

خبرگزاری فارس: معاون ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی اردبیل گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه رقم مالیات بر ارزش افزوده به بیش از هشت درصد افزایش می‌یابد و اجرای این قانون در حقیقت یک جهش واقعی در توسعه اقتصادی کشور است.

ایجاد جهش در توسعه اقتصادی کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهنام مهدوی در همایش مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان خلخال اظهار داشت: این برنامه با هدف حمایت از تولیدکنندگان با تعیین نرخ سه درصد آغاز شده و همه ساله با یک افزایش نسبی تا پایان برنامه پنجم توسعه به هشت درصد مالیات بر ارزش افزوده می‌رسد.
وی تصریح کرد: اجرای این قانون در حقیقت یک جهش واقعی در توسعه اقتصادی کشور بوده و سبب شده امر تولید بیش از هر زمان دیگر رونق بگیرد.
مهدوی با بیان اینکه در اغلب کشورها دریافت مالیات بر ارزش افزوده سال‌ها است که به اجرا گذاشته شده و مردم آن کشور از منافع آن بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف اجرای این قانون اخذ مالیات از کسانی است که به طور مستمر کالاهای تجملاتی مصرف کرده و در صدد بهره‌‌گیری از فضای متنوع اقتصادی و سودمند از خرید کالاهای وارداتی هستند.
این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: همه اصناف مشمول اجرای این طرح باید با صدور فاکتور و ارائه صورت حساب نسبت به پرداخت ارزش افزوده مبادلات اقتصادی خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: به تدریج در تمام صنوف اجرای این طرح انجام می‌شود که امیدواریم با توجه ویژه و استمرار حرکت بتوانیم حقایق را در این باب تبیین و از هرگونه خدشه در این حوزه جلوگیری کنیم.
مهدوی به ثمرات اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: شفاف‌سازی مبادلات اقتصادی و دسترسی به روز به مبادلات در کنار دسترسی آسان از ثمرات و فواید ارزشمند اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده است.
به گزارش فارس، معاون ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل افزود: در کنار دسترسی آسان به گردش کالا، پول و انتقال مالیات تولیدکننده به مصرف‌کننده همه اصناف باید تابع مقررات و قوانین خاص در این مورد باشند تا مبادا هدف اصلی گم شود.
مهدوی تصریح کرد: اگر همه ما به اجرای قانون و پرداخت مالیات به صورت مستقیم و غیرمستقیم پایبند باشیم، بهتر می‌توانیم به تحولات اقتصادی در جامعه خود کمک کنیم.
وی از بازاریان و اصناف شهرستان خلخال خواست دولت و متولیان امر را در اجرای این طرح فراگیر و ارزشمند در حمایت از تولید و صنعت، یاری دهند.
به گزارش فارس، در شهرستان گرمی نیز برای نخستین بار طرح نظارت بر اصناف روستایی گرمی آغاز شد.
برای اجرای این طرح که با همکاری بازرگانی، دخانیات و مجامع امور صنفی انجام می‌شود، شکایات مردمی مبنی بر تخلف صنفی در روستاها به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد.
این طرح از بخش موران گرمی آغاز شده و در این راستا چندین واحد صنفی متخلف نیز به دلیل گران‌فروشی، کم‌فروشی، عرضه خارج از تاریخ مصرف و درج نکردن قیمت متخلف شناخته شده و جریمه شده‌اند.
واحدهای عرضه گاز مایع، نفت سفید، خواربارفروشی‌ها، قصابی‌ها و برخی از صنوف خدماتی از جمله اصنافی است که مشمول اجرای این طرح شده‌اند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول