اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سفر استاندار قم صورت گرفت؛

اعزام 7 هیئت برای سرکشی به روستاها خلجستان

خبرگزاری فارس: همزمان با سفر استاندار قم به بخش خلجستان هفت هیئت برای سرکشی به روستاهای این بخش اعزام شدند.

اعزام 7 هیئت برای سرکشی به روستاها خلجستان
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور در جلسه شورای برنامه ریزی استان قم که همزمان با سفر به بخش خلجستان برگزار شد، بخشی از جلسه را به بیان مشکلات و مسائل اهالی روستاها، شوراهای روستایی و دهیاران اختصاص داد.
مشکل تامین آب، بیمه کشاورزی، گازرسانی به روستاهای کم جمعیت، کمبود اماکن ورزشی، اعلام نیاز برای ارائه خدمات درمانی تخصصی و... از جمله مشکلاتی بود که نمایندگان مردم منطقه نسبت به تبیین و تشریح آنها اقدام کردند.
بر اساس این گزارش در پایان این جلسه هفت هیئت متشکل از نمایندگان دستگاه‌های مختلف به روستاهای بخش خلجستان برای سرکشی اعزام شدند.
دیدار با خانواده معظم شهدا، بررسی مشکلات روستاها و گفت‌وگو با اهالی روستا از جمله وظایف این هیئت‌های هفت گانه است و نتایج بازدیدهای این هیئت‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز مصوبات جدیدی برای حل مشکلات روستاهای بخش به تصویب خواهد رسید.
استاندار قم در این بخش از جلسه گفت: ساکنین بخش 7 هزار نفر هستند و 2 هزار و 500 خانوار در این بخش ساکن هستند ولی تعداد انشعابات آب سه برابر این میزان است و حدود 7 هزار انشعاب آب در این بخش واگذار شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور اضافه کرد: شنیده‌ام که بعضا خوش نشین‌ها از این آب برای پر کردن استخرهای خود استفاده می‌کنند و مصرف بی‌رویه در بخش‌ها به دلیل اینکه قیمت آب کمتر است کاملا مشهود است.
وی تاکید کرد: سرانه مصرف آب روستایی به مراتب بیشتر از آب شهری است و ما با مشکل تامین آب شرب مواجه هستیم.
استاندار قم ضمن تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب گفت: باید برای تامین آب کشاورزی برنامه‌ریزی‌های دیگری صورت گیرد و از آب شرب نباید در مصارف کشاورزی استفاده شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول