اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون وزیر ارشاد:

نمایشگاه‌ کتاب در راستای بصیرت‌افزایی است

خبرگزاری فارس: معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در راستای بصیرت‌افزایی است.

نمایشگاه‌ کتاب در راستای بصیرت‌افزایی است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بهمن دری ظهر امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان یکی از مهم‌ترین اهداف بر‌پایی نمایشگاه‌های کتاب در سراسر کشور را در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر بصیرت افزایی دانست و اظهار داشت: نمایشگاه کتاب می‌تواند ارکان فرهنگ را به نمایش در‌آورد.
وی افزود: بروز و ظهور فرهنگ و خرده فرهنگ را می‌توان در کتاب دید، یکی از مشکلات موجود نداشتن ویترین کتاب و عدم دسترسی به کتاب است.
دری تصریح کرد: بر پایی نمایشگاه‌های کتاب برای دستیابی به افزایش سرانه مطالعه می‌تواند اثر مثبتی داشته باشد.
وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در برپایی نمایشگاه‌های کتاب و برگزاری سالانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران گفت: برگزاری این نمایشگاه در راستای تحقق فرمایشات رهبری کافی نیست و از این نظر نمایشگاه‌های کتاب در استان‌ها شکل گرفته است.
وی با اعلام اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه‌های کتاب استانی حمایت می‌کند، تصریح کرد: کرمان در راستای برگزاری نمایشگاه‌های کتاب جزو پنج استان برتر کشور است.
وی خاطرنشان کرد: تبلور عرصه فرهنگ در کتاب نهفته است و تنها نمی‌توان این امر با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب عرضه شود.
دری یکی از شاخص‌های فرهنگی را کتابخوانی عنوان کرد و بیان داشت: اگر بخواهیم مطبوعات و رسانه‌های کشور عمق و غنای بیشتری داشته باشند، باید اهالی مطبوعات و رسانه‌ها اهل کتاب باشند.
وی افزود: اگر تاکنون نتوانستیم در سینما شاهد فیلم‌های فاخر و ارزشمندی باشیم به دلیل فقدان کتاب و فقدان رویکرد به کتاب است.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه راهبرد وزارت ارشاد تقویت نمایشگاه‌های کتاب در کشور است، عنوان کرد: سرانه مطالعه در کشور پایین است و در این راستا می‌توان با دسترس قرار دادن به موقع و ساده کتاب این مسئله نیز در کشور برطرف شود.
وی تصریح کرد: در نمایشگاه‌های کتاب چند شاخصه مورد توجه قرار گرفته که در این راستا وزارت ارشاد در پی تقویت آنهاست.
دری گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب‌هایی را که به صورت خلاقانه در حوزه سیره اهل ‌بیت (ع) به نگارش درآید، مورد حمایت قرار می‌دهد.
وی اظهار داشت: همچنین وزارت ارشاد از کتاب‌هایی که در حوزه جنگ نرم، بیداری اسلامی و دفاع مقدس چاپ و منتشر شود، حمایت می‌کند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول