اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

حس امنیت بالاتر از خلق امنیت در جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ایجاد حس امنیت در جامعه بالاتر از برقراری امنیت است چرا که جامعه‌ای که از لحاظ روانی امنیت پایداری را اتخاذ کند به پیشرفت‌های روزافزون دست می‌یابد.

حس امنیت بالاتر از خلق امنیت در جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، غلامعلی رضایی در آیین معارفه رئیس دادستان شهر هیر اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی امروز با توطئه‌های نرم و خزنده فرهنگ و اصالت ملت ایران و باورها و اعتقادات آنها را نشانه گرفته است که در این باب باید با رفع برخی از موانع و مشکلات حس امنیت در جامعه را به همراه برقراری آرامش تقویت کرده و برقرار کنیم.
وی با یادآوری اینکه ما امروز به برکت انقلاب اسلامی و نعمت بزرگ ولایت قادر هستیم بیشترین و عالی‌ترین تصویری از امنیت و آرامش و اطمینان را در جامعه برقرار کنیم، تصریح کرد: دشمن هرگز طالب این صلح و آرامش در جامعه نیست چرا که بیشترین منافع آن از راه بر هم زدن نظام اسلامی و امنیت جامعه حاصل می‌شود.
رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: برای مقابله با این ترفندها نباید عجولانه تصمیم گرفت چرا که مقابله با هجمه‌های فرهنگی نیاز به تدبر و دوراندیشی دارد تا در یک فرصت حقیقی بتوان ضربه کاری به نظام دیکتاتور غرب که خواهان بر هم زدن امنیت جوامع است، وارد کرد.
این مسئول در ادامه سخنان خود مدیران و مسئولان را به خدمت بیشتر و سالم‌تر دعوت کرد و ادامه داد: امروز اکثر مدیران نظام جمهوری اسلامی ما خادم و خدمتکار واقعی ملت هستند و در مسئولیت‌های مختلف چنان از عظمت و بزرگی و عزت ملت در مراجعات محافظت می‌کنند که کمترین بی‌حرمتی‌ها را شاهد هستیم.
وی اضافه کرد: مسئولیت‌ها یک عنایت الهی است و توفیق خدمت‌رسانی به مردم و جامعه نیز نعمتی بزرگ است و باید همه ما مراقب باشیم تا این مسئولیت‌ها به عنوان حسنه جاریه برای ما ثبت و ضبط شود.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه حرکت مسئولان باید روز به روز رو به رشد و تعالی باشد، گفت: ما اگر می‌خواهیم پیشرفت و ثمردهی در کارها را ببینیم لازمه آن توجه به خداوند در لحظه‌ لحظه امور و زندگی است.
در این مراسم میرفرخ بشیری به عنوان رئیس حوزه دادستان شهر هیر معرفی شد.
به گزارش فارس، همچنین رئیس کل دادگستری استان اردبیل در مراسم تجلیل از قضات برتر استان اردبیل افزود: دستگاه قضایی امروز به یک توسعه و پیشرفت حقیقی در رسیدگی سریع به دعاوی مطرح شده می‌پردازد اما همچنان ورودی پرونده‌ها زیاد است که باید آن را با صلح و سازش پایان داد.
وی ضرورت نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش را در جامعه یادآور شد و تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم به جای خصومت و دعواهای نابه جا فرهنگ آشتی، صلح و سازش و مهر و محبت را در جامعه رونق دهیم تا مبادا اختلاف نظرها رنگ خصومت به خود بگیرد.
رضایی با یادآوری اینکه همه ما باید پایبند به قانون و مقررات باشیم، خاطرنشان کرد: عظمت قوه قضاییه و تعامل آن با سایر قضات در آن است که مبنای قانون و عدل و عدالت رعایت شده و رئیس این قوه باید مجتهد و آشنا به مسایل حقوقی و قضایی باشد.
وی انتظار تمام مردم از دستگاه قضایی را رسیدگی سریع و بدون اغماض به پرونده‌ها و جرائم رخ داده اعلام کرد و ادامه داد: دستگاه قضایی در عین رعایت تمام قوانین و مقررات در حوزه دعاوی خانوادگی معتقد است که باید نرم خویی در آشتی دادن و رفع سوء تفاهمات انجام شود تا مبادا خانواده‌ای از هم پاشیده شود.
رضایی اظهار داشت: قضات ما باید مستقل و در نهایت درایت، تدبیر و مدیریت انجام وظیفه کنند تا مبادا احساس شود که کار قضاوت در نظام اسلامی دچار برخی از شبهات و نارسایی‌ها است.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل با قدردانی از شوراهای حل اختلاف و تلاش آنها برای ایجاد صلح و سازش در جامعه گفت: امیدواریم روزی را شاهد باشیم که هیچ پرونده قضایی شکل نگرفته و دعوا و درگیری بین خانواده زمینه رخداد پدیده شوم و بسیار زشت طلاق را سبب نشود.
در این مراسم از 10 قاضی برتر استان اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول