اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اصفهان:

ساخت مصلای اصفهان 40 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: سال گذشته 3.5 میلیارد تومان بودجه دولتی برای مصلای اصفهان اختصاص یافت اما برای ساخت کامل آن چیزی حدود 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ساخت مصلای اصفهان 40 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید جمال‌الدین صمصام شریعت صبح امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگاران این رسانه اظهار داشت: پروژه مصلای اصفهان دولتی نیست اما دولت هر ساله به این پروژه کمک مالی می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های کاری استانداری مسائل و مباحث روستایی و نقاط محروم است، افزود: طبق قانون روستاهایی که بیش از 3 هزار و 500 نفر جمعیت دارند، باید به شهر تبدیل شود.
معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان 100 شهر دارد، تصریح کرد: سال جاری در استان اصفهان، حدود 14 روستا به شهر تبدیل می‌شود.
وی با بیان اینکه شهردار اصغرآباد به عنوان یک‌صد و یکمین شهر اصفهان به زودی معرفی می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر روستاهایی با بیش از 7هزار جمعیت داریم و از سویی دیگر، شهرهایی همچون انارک در استان اصفهان وجود دارد که تنها یک‌هزار و 200 نفر جمعیت دارد.
صمصام شریعت ادامه داد: نباید اجازه داد تا شهرهایی که در نقاط کویری استان وجود دارد، خالی از جمعیت شود و باید آنها را تقویت کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه 124 مرکز دهستان در استان اصفهان وجود دارد، افزود: این مراکز به خودروهای نیسان پیشرو آتش‌نشانی تجهیز می‌شوند.
معاون عمرانی استاندار اصفهان اضافه کرد: سال گذشته تعدادی نیسان به تعاونی‌های روستایی اهدا شد و با تدابیری که اندیشیده شده، امسال روی این خودروها تجهیزات آتش‌نشانی نیز نصب می‌شود تا به خودروهای پیشرو تبدیل شود.
وی با اشاره به اینکه برای هر کدام از این خودروها با تجهیزات نصب شده حدود 30 میلیون هزینه شده است، اظهار داشت: این خودروها که توان مانور بالایی در بافت‌های روستایی و مراتع دارند، در مراکز دهستان‌ها مستقر می‌شوند.
صمصام شریعت در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره پروژه‌های سفر دولت و دهه فجر تاکید کرد: شهرداری‌ها، بخش‌های روستایی و دستگاه‌های دولتی آمادگی برای سفر چهارم دولت آمادگی دارند.
وی کمبود اعتبار را مهم‌ترین دلیل اجرایی نشدن پروژه‌های سفرهای استانی دانست و اضافه کرد: روزانه پیگیر مصوبات سفرهای استانی هستیم.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان اصفهان در ادامه با اشاره به فعال کردن مجدد شورای فنی استان بیان کرد: سال‌های زیادی این شورا ناکارآمد بود و با فعالیت مجدد آن، از پروژه‌های عمرانی بازدید و روند ساخت و ساز کنترل می‌شود.
وی به بحث مقاوم‌سازی بتن‌ها و ملات خشک در استان اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: این نوع بتن‌ها سبب می‌شود که درصد فولاد مصرفی در ساختمان کاهش یابد.
صمصام شریعت گفت: استانداری روی مباحث فنی ساختمان و بالا بردن کمی و کیفی پروژه‌ها به ویژه در مسکن مهر اقدامات ویژه‌‌ای انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه بافت فرسوده به صورت ویژه در استانداری پیگیری می‌شود، افزود: کارگروه ویژه‌ای در این باره با حضور مسئولان مربوطه تشکیل دادیم و جلسات مختلفی نیز برگزار شد و به طور ویژه مسئله بافت فرسوده پیگیری می‌شود.
معاون عمرانی استاندار اصفهان در ادامه به نمایشگاه شهرداری‌ها در وزارت کشور اشاره و تصریح کرد: از بین 100 شهرداری استان اصفهان، 38 شهرداری در این نمایشگاه حضور فعال دارند.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه شهرداری‌های مختلف کشور فعالیت‌های خود در زمینه‌های عمرانی، IT، ترافیک شهری و بهبود عبور و مرور را به نمایش می‌گذارند.
صمصام شریعت در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره وضعیت زمین‌های بخش هادی‌گل و مشکلات ناشی از آن بیان کرد: هادی‌گل در محدوده شهری اصفهان نیست و حدود 370 هکتار وسعت دارد و مشکل عمده این منطقه، ساخت و ساز خلاف و بدون پروانه است.
وی با اشاره به اینکه زمین‌های هادی‌گل وقفی است، اضافه کرد: عده‌ای این زمین‌ها را بدون انتقال سند و به صورت قولنامه‌ای به عده دیگری فروخته‌اند و این افراد بدون پروانه ساخت، در این زمین‌ها ساخت و ساز کرده‌اند.
معاون عمرانی استاندار اصفهان ادامه داد: به همشهریان توصیه می‌کنم که پیش از خرید هر زمینی، کم و کیف آن را از شهرداری محل بپرسند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه زمینی که سالن‌های اجلاس در آن ساخته می‌شود متعلق به شهرداری است، افزود: این زمین‌ها مربوط به منابع طبیعی بود و شهرداری نیز با انتقال سند آن را خریداری کرد و پیش از خرید نیز از ارتش استعلام کرده بود.
صمصام شریعت با بیان اینکه اراضی کمیسیون حقوقی ارتش پیگیر است تا برای زمین‌های خود سند صادر کند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه پروژه مصلای اصفهان دولتی نیست، گفت: دولت هر ساله به مصلی کمک می‌کند و سال گذشته نیز 3.5 میلیارد تومان برای آن هزینه شد اما برای ساخت کامل آن چیزی حدود 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.  
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول