اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان محیط زیست خبر داد:

اجرای 200 هزار هکتار عملیات تثبیت شن‌های روان در عراق

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان محیط زیست گفت: در سال جاری 200 هزار هکتار عملیات تثبیت شن‌های روان در عراق و خوزستان اجرا شده است.

اجرای 200 هزار هکتار عملیات تثبیت شن‌های روان در عراق
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد جواد محمدی‌زاده ظهر امروز در نخستین کارگروه استانی مقابله با آثار زیانبار پدیده گرد و غبار در استانداری لرستان در خرم‌آباد با اشاره به اینکه کانون بحران تولید ریزگردها در جنوب و جنوب غرب کشور بوده، گفت: در حال حاضر این کانون‌ها حذف شده است به نحوی که امسال 200 هزار هکتار عملیات تثبیت شن‌های روان در استان خوزستان اجرا شده است.
وی افزود: در برنامه چهارم توسعه 130 هزار هکتار تثبیت شن‌های روان داشته‌ایم، که در برنامه پنجم توسعه باید آن را به حدود 400 هزار هکتار برسانیم.
رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: سالانه 200 هزار هکتار عملیات تثبیت شن‌های روان در کشور عراق با تامین اعتبار از طریق این کشور و نظارت جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.
محمدی‌زاده یادآورشد: برای انجام عملیات تثبیت شن‌های روان در کشور عراق یک‌میلیارد و 200 میلیون دلار سرمایه‌گذاری توسط این کشور انجام می‌شود.
وی یادآورشد: این قرارداد پنج ساله بوده و سالانه 200 هزار هکتار تثبیت شن‌های روان در این کشور صورت می‌گیرد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه گفت: برای تثبیت 450 هزار هکتار شن‌های روان سوریه نیز مذاکره کرده‌ایم و به زودی قرارداد آن منعقد می‌شود.
وی تصریح کرد: در این رابطه مذاکراتی نیز با کشورهای قطر، کویت، عربستان و اردن نیز داشته‌ایم.
محمدی‌زاده یادآورشد: ریزگردهای استان لرستان منشأ داخلی ندارد و ریزگردهایی است که از اطراف نجف و کربلا، جنوب شرقی سوریه، بخشی از اردن و عربستان می‌باشد که لرستان را تهدید می‌کند و آثار آن‌ها روی جنگل‌ها، فضای سبز و مولفه‌های مختلف حیات مشاهده می‌شود.
معاون رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: تالاب شادگان، هورالعظیم و 200 هزارهکتار از دشت‌های خوزستان که منشأ تولید بحران ریزگردها در کشور بوده‌اند، مهار شده‌اند.
وی تصریح کرد: در کویر مرکزی ایران، کرمان، نایین، سرخس و هامون تولید ریزگردها را داریم، که البته منطقه لرستان را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند.
رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: برخی ریزگردهای کشور منشأ خارجی و برخی منشأ داخلی دارد و ریزگردهای تولید شده در عراق و سوریه موجب ایجاد خسارت در لرستان می‌شود.
وی در ادامه از تخصیص یک‌هزار تا یک‌هزار و 500 میلیارد ریال برای تامین دستگاه سنجش آلودگی هوا و بارور کردن ابرها خبر داد و گفت: این اعتبار طی روزهای آینده از محل منابع اعتباری مازاد لحاظ می‌شود.
نخستین کارگروه استانی مقابله با آثار زیان بار پدیده گرد و غبار با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استاندار لرستان و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرای در خرم‌آباد برگزار شد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سفر یک روزه خود به لرستان در جلسه مقابله با ریزگردها در استانداری لرستان شرکت کرد.
بازدید از آغاز عملیات اجرایی موزه تاریخ طبیعی و حیات وحش لرستان در منطقه پارک 14 معصوم خرم‌آباد، نشست با خبرنگاران و افتتاحیه زیستگاه سمندر در منطقه پل‌زال خرم‌آباد از دیگر برنامه‌های‌ محمدی‌زاده به لرستان است
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول