اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری استان یزد خبر داد:

افزایش ورود پرونده‌های اختلافات خانوادگی به محاکم قضایی

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری استان یزد از افزایش ورود پرونده‌های اختلافات خانوادگی به محاکم قضایی یزد خبر داد.

افزایش ورود پرونده‌های اختلافات خانوادگی به محاکم قضایی
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین حیدری صبح امروز در نشست هم‌اندیشی طرح تقویت مشاوره مؤثر در دادگاه‌های استان یزد با اشاره به افزایش ورودی پرونده اختلافات خانوادگی به محاکم قضایی اظهار داشت: با اجرای طرح تقویت مشاوره مؤثر در دادگاه‌ها، در نظر داریم درصدی از پرونده‌ها را کاهش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: سه شعبه در استان یزد به بررسی پرونده اختلافات خانوادگی می‌پردازند و در هر شهرستان نیز شعب بررسی اختلافات خانوادگی وجود دارد اما پاسخگوی حجم ورودی‌ها در این زمینه نیست.
حیدری با اشاره به موفقیت اجرای طرح مشاوره در سایر استان‌ها بیان کرد: اجرای این طرح نشان داده است، با هزینه در بخش مشاوره، درصدی از پرونده‌های طلاق کاهش می‌یابد.
مسئول دفتر حمایت از حقوق کودکان و زنان دادگستری نیز در این زمینه اظهار داشت: در این طرح دادگاه‌های خانواده و قضات ملزم می‌شوند پرونده‌های دادگاه‌های خانواده را به مشاوره ارجاع دهند.
زارع بیان کرد: مشاوران متشکل از مشاور دینی، روانشناسی و مددکار هستند که در کنار دادگاه به ارائه خدمات می‌پردازند و در صورتی‌که ادامه زندگی زوجین به صلاح است، نظر کارشناسی به دادگاه می‌دهند.
وی افزود: در صورتی‌که برای جلوگیری از طلاق نیاز به مداخله درمانی در زمینه اعتیاد و یا ایجاد زمینه اشتغال برای یکی از زوجین باشد، به مراکز مرتبط برای رسیدگی ارجاع داده می‌شود.
مدیرکل سازمان بهزیستی استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه اینکه خروجی دادگاه‌های خانواده، ورودی بهزیستی هستند، گفت: بهزیستی این آمادگی را دارد تا با ارائه آموزش مهارت‌های زندگی، پیش از طلاق در کاهش ورودی کمک کند.
محمدحسین رحیمی‌نسب با اشاره به اجباری شدن آموزش در مرحله اخذ وام ازدواج بیان کرد: این امر باعث شده زوج‌های جوان آموزش‌های لازم در زمینه مهارت‌های زندگی دریافت کنند.
وی با اشاره به خدمات مشاوره تلفنی به عموم مردم از طریق خط 148 بهزیستی عنوان کرد: سالانه 21 تا 23 هزار تماس تلفنی با این خط صورت برقرار می‌شود.
رحیمی‌نسب خاطرنشان کرد: بهزیستی همچنین اختلافات خانوادگی را توسط مرکز اورژانس اجتماعی ساماندهی می‌کند به شکلی که با برقراری تماس تلفنی با خط 123، تیم اورژانس متشکل از مددکار، روانشناس، روانپزشک مداخله می‌کنند.
وی عنوان کرد: در 85 درصد موارد با مداخله این تیم موضوع حل شده است زیرا تیم اورژانس از سوی مردم به راحتی پذیرفته می‌شود و مردم دستورات آنها را تمکین می‌کنند.
رحیمی‌نسب همچنین خواهان جایگزینی خط 123 به جای خط 110 شد.
مدیرکل سازمان بهزیستی استان یزد در مورد مرکز کاهش طلاق بهزیستی گفت: در این مرکز پرونده‌های ارجاعی از شوراهای حل اختلاف و محاکم قضایی با ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و آموزش به سازش رسانده می‌شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد نیز در این نشست بر ضرورت و اهمیت اجرای این طرح تاکید کرد و اظهار داشت: دفتر امور بانوان استانداری نیز به همین نتیجه آموزش و مشاوره در راستای استحکام بنیاد خانواده رسیده است و به نظر می‌رسد کارشناسان باید در این زمینه بیشتر به هم‌پوشانی برسند.
غلامحسین دشتی عنوان کرد: بهزیستی و دادگستری بهتر از هر جای دیگر به علل اختلافات خانوادگی و طلاق دسترسی دارند به همین دلیل برگزاری یک جلسه مشترک میان کارشناسان استانداری، بهزیستی و دادگستری ضروری است تا در حد امکان طرح به هم‌پوشانی برسد و بخش‌هایی که نیاز به استقلال دارد به طور مجزا اداره شوند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول