اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت پلدختر:

ملت ایران ثابت کردند که از آرمان‌های امام (ره) دست نمی‌کشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت پلدختر گفت: مردم با حضور حماسی و با شکوه در راهپیمایی 13 آبان ثابت کردن که دست از آرمان‌های بلند امام و رهبر معظم انقلاب نمی‌کشند.

ملت ایران ثابت کردند که از آرمان‌های امام (ره) دست نمی‌کشند
به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت‌الاسلام سید حسین زواری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت 13 آبان اظهار داشت: در این روز که به عنوان روز مبارزه ملی با استکبار جهانی نام‌گذاری شده تبعید امام به خاطر اعتراض به لایحه ننگین کاپیتولاسیون و کشتار دانش‌آموزان انقلابی توسط دژخیمان پهلوی انجام شد.
وی گفت: 13 آبان به جهانیان نشان داد، که دانشجویان خط امام (ره) با شجاعتی مثال‌زدنی هیبت پوشالی و بت استکبار را در هم شکستند و رویداد تسخیر لانه جاسوسی از چنان اهمیتی برای مردم ایران برخوردار بود که امام راحل آن را انقلابی برتر از انقلاب اول نامیدند.
امام جمعه موقت  پلدختر با یادآوری تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، اظهار داشت: یکی از رویدادهای مهم 13 آبان را می‌توان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با اراده دانشجویان مسلمان خط امام بیان کرد، که تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در این روز توسط دانشجویان پیرو خط امام و شهادت صدها دانش‌آموز در واقعه سال 57 به دست مأموران رژیم شاه از رخدادهای مهم قرن است.
وی افزود: سفارتخانه آمریکا در آن زمان در واقع یک لانه جاسوسی بود که تلاش داشت مسائل مختلف کشور و انقلاب ما را تحت نظر بگیرد و در جهت جاسوسی اقدام کند و دانشجویان پیرو خط امام با آگاهی از این امر قیام کردند و با تسخیر لانه جاسوسی بسیاری از مسائل پشت پرده استکبار آشکار و ظاهر شد.
زواری افزود: نمود عینی این مهم فروپاشی نظام کمونیستی در شرق و امروز در هم شکستن پایه‌های حاکمیت استکبار غرب است.
وی تصریح کرد: 13آبان روز پایداری و مقاومت مردم ایران است و سالروز تبعید حضرت امام راحل در سال 1343 و نماد رویارویی نظام جمهوری اسلامی با آمریکای جهانخوار به عنوان نماد استکبار جهانی است، امروز آثار حرکت مردم در این روز را در کشورهای اسلامی منطقه مشاهده می‌کنیم.
امام جمعه موقت پلدختر گفت: 13 آبان یاد آور ماهیت استکباری آمریکا و نماد همگرایی و وحدت ملت استوار و همیشه در صحنه ایران اسلامی است و جوانان ایران اسلامی در سیزدهم آبان ماه در برابر استکبار قد علم کردند و اینک الگو و اسوه‌ای برای جوانان جنبش وال استریت شده‌اند تا آنان نیز نه گفتن و مقابله با استکبار را بیاموزند و گلایه‌های خود را از نظام سلطه سرمایه‌داری به صراحت ابراز کنند.
زواری افزود: ملت ایران همواره نشان داده با ارزش‌های انقلاب همراه است و امروز صدای شکستن استخوان‌های مستکبران به گوش می‌رسد و جوهره جهان استکبار به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیست در این روز بزرگ توسط جوانان ایرانی لگد مال شد.
وی گفت: دانشجویان خط امام (ره) هیمنه استکبار جهانی را در هم شکستند و آرمان‌های انقلاب را پاسداشتند  و با بررسی 13 آبان سال 43 تاکنون مبارزه با استکبار، ده‌ها هزار شهید دانش‌آموز، پرونده ننگین آمریکا و صهیونیست در ایران و دیگر کشورها و قیام‌های ملت‌ها بر جهانخواران به وضوح مشخص است
وی 13 آبان را از مهم‌ترین ایام تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: در روز 13آبان ماه مردم انقلابی ایران همواره با اتحاد و همدلی بی‌مثال خود در برابر زورگوی‌های آمریکا و ایادیش ایستادند و این روز یکی از آموزنده‌ترین صحنه‌هایی است، که مقاومت و پایداری ملت رشید و انقلابی ایران را نشان می‌دهد.
خطیب موقت جمعه پلدخترتاکید کرد: یوم‌الله 13 آبان ماه نماد اوج استعمارستیزی و پایداری جوانان، ملت و کشوری ‌است و 13 آبان روز شکست نقشه‌ها و توطئه‌های گوناگون آمریکای جنایتکار است که در منظر همه آ‌زادیخواهان جهان منفور و روز بروز متحمل شکست می‌شوند.
وی با قدردانی از حضور پرشور اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی به موج بیداری اسلامی در تعدادی از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا اشاره و جنبش وال استریت را هم نمونه‌ای از خشم دیگر ملت‌های اروپا و آمریکا عنوان کرد.
زواری از یوم الله 13 آبان به عنوان روز تجلی پیروزی حق بر باطل یاد کرد و گفت: حوادث یوم الله 13 آبان ثابت کرد که ایران اسلامی هیچ بیگانه و بیگانه‌پرستی را تحمل نخواهد کرد و در یک کلام اصول و مسیر حرکت استقلال‌طلبانه و آزادمنشانه یک ملت را به نمایش گذاشت.
وی افزود: حماسه‌هایی که در 13 آبان سال‌های مختلف از جمله به گلوله بستن دانش‌آموزان توسط دژخیمان رژیم طاغوتی پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ آمریکا در ایران اتفاق افتاد مقدمه نابودی دنیای استکبار جهانی در شرق و غرب را فراهم آورد.
وی به موج بیداری و خیزش اسلامی ممالک مختلف جهان اشاره کرد و افزود: به برکت انقلاب اسلامی این موج بیداری‌ها در سراسر جهان اسلام و حتی جهان غرب نیز رو به گسترش است و ریشه ظلم، فساد و جور به دست خود مردم برچیده می‌شود. 
زواری تصریح کرد: امام راحل در خصوص یوم الله 13 آبان بیان داشتند، که این جریان نقطه عطفی در تاریخ بود و تاکید این اقدام توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی بیانگر درستی این واقعه بود و چهره آمریکا و دست نشانده‌های آن نیز برای افرادی که دچار تردید بودند نیز نمایان شد و آنان یقین پیدا کردن که اهداف دشمنان در جهت ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی ایران است.
امام جمعه موقت پلدختر، با اشاره به اینکه بیداری اسلامی یکی از نتایج موثر انقلاب اسلامی ایران است، گفت: جریان انقلاب اسلامی ایران از فاکتورهای اساسی و تأثیرگذار روی قیام‌های کشورهای آزادی خواه است که اهداف و شعارهای آنان بر گرفته از انقلاب ایرانی است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول