اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمانشاه:

موج بیداری اروپا برگرفته از بهار عربی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کرمانشاه گفت: بیداری اسلامی سراسر جهان را فرا گرفته است و شاهدیم که موج 99 ‌درصدی در مقابل یک درصد جمعیت اروپایی ایستاده است و آنان این نهضت را برگرفته از بهار عربی می‌دانند.

موج بیداری اروپا برگرفته از بهار عربی است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی ‌علما در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمانشاه ضمن دعوت آحاد مردم به تقوای الهی اظهار کرد: اسلام بر پنج اصل استوار است که حج یکی از ضروریات آن بوده و تمام امور اسلام از جمله امور مادی و معنوی در حج خلاصه می‌شود؛ به طوری که مکه از ابتدا مرکز سیاسی بوده است.
وی گفت: مسائل حج تمامی ندارد و تجلی تمام احکام اسلام در حج خلاصه شده است، تنها برنامه‌ای که عالم را متحیر می‌کند، مراسم حج است.
امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: در هیچ جای دنیا در تاریخی مقرر حدود دو سه میلیون نفر در یک جا برای انجام فرایض دینی جمع نمی‌شوند؛ لذا مکه یک محور جهانی است که در موعد حج از 54 کشور در آن نماینده وجود دارد که یکصدا با هم لبیک می‌گویند.
علما با اشاره به روز عرفه تصریح کرد: روز عرفه روزی است که مورد توجه خداوند قرار دارد و ما نباید از اعمال ماه ذی‌الحجه غفلت کنیم.
وی خاطر‌نشان کرد: برخی از بزرگان اهمیت این ماه را از ماه رمضان بیشتر دانسته‌اند، زیرا روز ولایت امیرالمومنین علی (ع) در این ماه قرار دارد و همان طور که می‌دانیم تمام اعمال زیر سایه ولایت ثمره دارد.
امام جمعه کرمانشاه اضافه کرد: 7 ذی الحجه روز شهادت امام باقر(ع) است و تمام مطالبی که امروز مسلمین یاد گرفته‌اند نتیجه تلاش این امام است.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) نیز نهضت انقلاب اسلامی را از امامان فرا گرفته‌اند که امروز شاهد دوام و پایداری آن هستیم .
‌علما گفت: امروز سالروز دستگیری امام (ره) است، در چنین روزی بود که امام را بازداشت کردند و مردم از سرنوشت ایشان بی خبر بودند تا جایی که فشار مراجع قم سبب شد که مشخص شود امام (ره) به ترکیه تبعید شده است.
وی تصریح کرد: در 13 آبان‌ ماه 58 لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان و دانش‌آموزان تسخیر شد و همین امر موجب شد که این روز، روز دانش‌آموز نام بگیرد.
علما گفت: دانش‌آموزان باید حوادث و وقایع قبل از انقلاب را به خوبی بدانند تا بتوانند انقلاب را بشناسند.
امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: امروزه می‌بینیم که بیداری اسلامی سراسر جهان را فرا گرفته است و نیز شاهدیم که موج 99 ‌درصدی در مقابل یک درصد جمعیت اروپایی ایستاده است و آنان این نهضت را برگرفته از بهار عربی می‌دانند.
وی ادامه داد: می‌دانیم که این بهار عربی یک ریشه ایرانی دارد و آن نیز انقلاب اسلامی ایران است؛ بنا به گفته امام راحل که فرمودند ما این انقلاب را صادر می‌کنیم‌.
امام جمعه کرمانشاه گفت: 14 آبان ‌ماه روز فرهنگ اسلامی است، لذا باید فرهنگ خود را طبق فرهنگ اسلام پیاده‌سازی کنیم و این امر ایجاب می‌کند که همه مسئولیت‌پذیر باشیم و کمک کنیم تا استان کرمانشاه نمونه شود.
وی تصریح کرد: باید یک سری امور‌ همچون پایین آوردن مهریه‌های ازدواج را در استان به صورت فرهنگ درآوریم.
‌علما خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به اهمیت عید سعید قربان گفت: عید قربان یکی از سنت‌های ابراهیم (ع) است و کسانی که به تنهایی قادر به ذبح گوسفند نیستند می‌توانند به طور مشترک با افراد دیگر برای خرید دام اقدام کنند.
وی افزود: در این روز برای خانواده‌‌های نیازمند با همکاری کمیته امداد تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول