اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

خشک مغزان واشنگتن توان عبور از خاکریز ملت ایران را ندارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت:‌ خشک مغزان واشنگتن بدانند امروز نیروهای مسلح ایران ثابت کرده‌اند که این کشور اشغال ناشدنی بوده و هیچ کس قدرت عبور از خاکریز قدرتمند ملت ایران را ندارد.

خشک مغزان واشنگتن توان عبور از خاکریز ملت ایران را ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید‌محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد در سخنانی با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: آن امام معصوم در سال 114 هجری قمری توسط هشام بن عبدالملک به شهادت رسیدند.
امام جمعه قم با بیان اینکه میراث علمی سنگینی از باقرالعلوم به جای مانده است، گفت: به مناسبت 13 آبان ماه روز دانش‌آموز و آغاز هفته تربیت باید همه ما نسبت به مسئله تربیت و فرهنگ عمومی و تربیت نوجوانان و دانش‌آموزان توجه داشته باشیم و جا دارد که نکاتی را از دیدگاه امام باقر درباره آموزش آداب و رفتارهای اخلاقی به فرزندان مطرح کنیم.
وی تاکید کرد: نونهالان و نوجوانان ما با رشد فرهنگی از شبهات معنوی و سیاسی حفظ شده و در برابر مشکلات زندگی با توکل و توجه به خداوند اعتماد به نفس پیدا می‌کنند.
سعیدی عنوان کرد: امام باقر(ع) به فرزند خود حضرت صادق(ع) فرمودند «هر وقت خداوند به تو نعمتی داد شکر خداوند را به جا بیاور، وقتی غم و قصه‌ای بر دل تو نشست به یاد خدا باش و اگر رزق تو کم شد، استغفار کن».
وی با اشاره به اینکه امام باقر(ع) در سه عرصه مهم پیوند فرزند خود با مبدا هستی را متذکر می‌شود، گفت: امام باقر به فرزند خود و به نوعی به همه ما می‌آموزند که هیچگاه خود و عمل خود را در برابر خداوند بزرگ نبینیم.
امام جمعه قم بیان کرد: امام باقر هشدار مهمی هم درباره تربیت دینی دارند و از قول جدشان حضرت محمد(ص) می‌فرمایند «از تندی و خشونت در تربیت دینی باید پرهیز شود» چرا که اجبار در مسائل دینی اثرات نامطلوبی بر جوانان باقی می‌گذارد.
وی خاطرنشان کرد: این امام همام به دستور هشام عبدالملک مسموم شده و به شهادت رسیدند و آن حضرت به امام صادق وصیت کردند که تا 10 سال در منا برای ایشان عزاداری برپا شود.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) به فرارسیدن یوم الله 13 آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، روز تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش‌آموز اشاره کرد و گفت: 13 آبان را آمریکایی‌ها شروع کرده و امام امت را به جرم دفاع از حقوق مردم به کشور ترکیه تبعید کردند، ولی بعد از آن واقعه آمریکا نتوانست 13 آبان را مدیریت کند.
وی با اشاره به ناموفق بودن توطئه‌های آمریکا در برابر ایران تاکید کرد: آمریکا هرگاه علیه ایران و اسلام اقدامی کرده‌ در مقاطع مختلف ضربه‌های مهلک و جانانه‌ای را دریافت کرده‌ است.
سعیدی اضافه کرد: آمریکا با طرح استعماری کاپیتولاسیون حرمت ملت ایران را شکست ولی پاسخ آن را در تسخیر لانه جاسوسی و صحرای طبس دریافت کرد و امروز نیز کشورهای اسلامی دیکتاتورهای دست نشانده آمریکا را همراه با پرچم این کشور زیر پاهای خود لگدمال می‌کنند.
وی گفت: اگر آن روز آمریکا حریم‌شکنی کرد ولی امروز مردم مظلوم، مسلمان و مقاوم عراق و افغانستان فرماندهان و سربازان آمریکایی را می‌کشند و جسدهای آنها را به عنوان درس عبرت به کشورشان باز می‌گردانند.
امام جمعه قم با بیان اینکه بلاهت و سفاهت آمریکایی‌ها پایان ندارد، ادامه داد: فرمانده نیروی زمینی آمریکا رسما اعلام می‌کند که باید سپاه پاسداران و فرمانده سپاه قدس را ترور کرد، خشک مغزان واشنگتن بدانند امروز نیروهای مسلح ایران ثابت کرده‌اند که این کشور اشغال ناشدنی بوده و هیچ کس قدرت عبور از خاکریز قدرتمند ملت ایران را ندارد.
وی خطاب به سران آمریکا گفت: شما فرماندهان با ایمان سپاه ما را به ترور تهدید می‌کنید، اینها با انتخاب خود در دروان دفاع مقدس با شجاعت به میدان آتش و خون رفتند.
وی تاکید کرد: آیا نسل غیور انقلابی ما را از ترور می‌ترسانید، اینها خود به استقبال شهادت می‌روند، فرماندهان ما را از ترور نترسانید این دلیر مردان با ایمان مصمم هستند تا زمانی که شاهد به جهنم رفتن جنایتکاران جهانی نباشند، هرگز راهی بهشت نشوند.
سعیدی تصریح کرد: به فضل خدا امروز قدرت و نفوذ معنوی ایران در سراسر منطقه گسترش پیدا کرده و هیچ نقطه امنی برای آمریکا و مزدورانش در دنیا باقی نمانده است.
وی در ادامه فرارسیدن روز عرفه، روز نیایش و راز و نیاز به درگاه خداوند متعال را گرامی داشت و گفت: سعی کنید با زائران کوی حسینی و اهرام‌نشینان صحرای عرفات همراه شده و در این روز برای فرج بقیة الله دست به دعا برداریم.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به اوضاع کشور بحرین خاطرنشان کرد: در کشور همسایه ما بحرین مسلمانان مظلوم و بی‌پناه را شکنجه کرده، مساجد را به آتش کشیده و نوامیس شیعه را هتک می‌کنند، امیدواریم که شر متجاوزان در بحرین به خودشان بازگردانده شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه هر اقدامی در راه تحقق هدف امام امت و رهبر عظیم‌الشان انقلاب آیت‌الله العظمی خامنه‌ای یعنی حفظ وحدت و همدلی در جامعه و هماهنگی بین قوای سه‌گانه نظام انجام شود قابل تقدیر است،‌ گفت: اقدام اخیر مجلس و مدیریت ریاست مجلس و مطرح شدن مسئله استیضاح در کمال متانت قابل تقدیر است.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول