اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

دانش‌آموزان هوشمند نیاز به معلمان هوشمند دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: دانش‌آموزان هوشمند نیاز به معلمان هوشمند دارند.

دانش‌آموزان هوشمند نیاز به معلمان هوشمند دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، محمدعلی امیری پیش از ظهر امروز در جمع معلمان بابلسر اظهار داشت: دوره ابتدایی از پراهمیت‌ترین مقاطع تحصیلی بوده و باید بیشترین توجه به این مقطع معطوف شود زیرا از حساسیت بالایی در روند تربیتی برخوردار است.
وی با اشاره به نقش معلمان نمونه و واقعی در شکوفایی و پرورش دانش‌آموزان اظهار داشت: باید شکاف‌ها شناسایی و انتظاراتی که بچه‌ها و جامعه از ما دارند بررسی شود و در جایگاه معلم اصیل در جامعه نقش‌ آفرینی کنیم که این بهترین میراث خواهد بود.
امیری بیان داشت: امروزه زندگی روز به روز سخت‌تر شده و ضرورت دارد هوشیاری بیشتر شود چون جهان پیچیده‌تر و روابط سخت‌تر شده و افراد باید دقیق‌تر وارد جامعه شوند بنابراین آموزش و پرورش باید جامعه را برای آینده آماده‌تر و به محتوای کار خود دقت بیشتری داشته باشد که این امر نیازمند مطالعه و جدیت بیشتراست.
امیری با اشاره به اینکه دانش‌آموزان هوشمند نیاز به معلمان هوشمند دارند، تصریح کرد: وظیفه ما انتقال دانش به بچه‌ها است و همانگونه که ابزارهای فیزیکی مدارس هوشمند را در اختیارداریم نیازمند به معلمان بینا، شنوا و هوشمند هستیم.
وی تصریح کرد: سیزده آبان روز موضع‌گیری در مقابل استکبار، تسخیر لانه جاسوسی، قطع روابط فرهنگی و دست رد زدن به سینه استکبار است.
امیری بیان داشت: ایستادگی امام در مقابل استکبار کار فرهنگی بوده است، زیرا امام شخصیت فرهنگی بود که اقدام فرهنگی انجام داد و امروز ما نیز در این حرکت فرهنگی فریاد می‌زنیم  در مسیر استقلال همه روابط فرهنگی و ریسمان وابستگی با استکبار را قطع می‌کنیم.
این مسئول عنوان کرد: امروز آموزش و پرورش بستر توسعه و زمینه‌ساز فرهنگ و مدرسه نیز کانون فرهنگی است که در مسیر همان انقلاب قدم بر می‌دارد و شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی سر می‌دهد.
امیری خاطرنشان کرد: امروز زمان قطع وابستگی‌های فرهنگی و زمان مبارزه با جنگ نرم است چرا که کشور شاهد جنگ فرهنگی هست و آموزش و پرورش عامل موثر در خنثی کردن تهاجم فرهنگی است.
وی با اشاره به نقش معلمان نمونه و واقعی در شکوفایی و پرورش دانش آموزان ابراز داشت: باید شکاف‌ها شناسایی شوند و انتظاراتی که بچه‌ها و جامعه از ما دارند بررسی شود و در جایگاه معلم اصیل در جامعه نقش آفرینی کنیم که این بهترین میراث خواهد بود.
امیری اضافه کرد: تا چه اندازه معلمان ما در مدارس و کلاس درس توانستند نقش‌آفرینی کرده و چراغ هدایت باشند اینکه جامعه به کدام دسته از فارغ ‌‌التحصیلان نیازمند است، رفاقت فرزندان ما به چه صورتی انجام می‌گیرد و یا روابط ما با خانواده، اطرافیان و جامعه به چه نحوی است از جمله اشکالاتی است که به رسم و رسوم ما در کلاس و مدرسه باز می‌گردد که اگر معلمی هنر مهرورزی را بداند می‌تواند مشعل هدایتگر در همه این زمینه‌ها باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران متذکر شد: امروز مدرسه بستر تربیت فرزندان است، ولی آیا معلمان هدایت گرو تربیت‌کننده هستند زیرا همه سعادت‌ها و شقاوت‌ها از مدرسه آغازمی‌شود.
امیری اذعان داشت: امروزه تمام دغدغه‌های ما ورود بچه‌ها به دانشگاه‌ها است این در حالی است که اگر همه بچه‌ها وارد دانشگاه شوند بازهم دانشگاه داریم و فکر می‌کنیم بهترین مسیر برای بچه‌ها ورود به دانشگاه است ولی توجهی به اینکه بر سر آنها چه می‌گذرد نداریم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول