اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

کارشناس مسائل استراتژیک:

وال‌استریت نمایش دروغ بودن شعارهای لیبرال دموکراسی است

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل استراتژیک گفت: وال‌استریت نمایش دروغ بودن شعارهای لیبرال دموکراسی را تایید می‌کند.

وال‌استریت نمایش دروغ بودن شعارهای لیبرال دموکراسی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شامگاه گذشته رضا سراج در نشستی با عنوان بیداری اسلامی در جمع اساتید دانشگاه با اشاره به شکل‌گیری جنبش تسخیر وال‌استریت در آمریکا اظهار داشت: مردم آمریکا با الگوگیری از مردم مصر و تسخیر میدان التحریر قاهره دست به این حرکت‌های اعتراضی زده‌اند.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا در ابتدا از این حرکت مردمش حمایت می‌کرد، تصریح کرد: اوباما به دنبال تصاحب این جنبش و قرار گرفتن در موقعیت بهتری نسبت به جمهوری خواهان برای انتخابات آینده ریاست جمهوری در این کشور است.
کارشناس مسائل استراتژیک در ارتباط با تداوم اعتراضات مردم آمریکا و سرکوب آن توسط پلیس بیان داشت: این مسئله نشان داد که این تحولات در ساز و کار هیچ کدام از احزاب آمریکایی نیست.
 
*‌ فروپاشی اقتصادی آمریکا در سال 2016
وی با بیان اینکه کارگران، کارمندان، بازنشستگان و بیکاران اکثر تجمع‌کنندگان قیام وال‌استریت را تشکیل می‌دهند، یادآور شد: بخش عمده این جریان در فضای مجازی به ویژه فیس‌بوک شکل گرفته است.
سراج با اشاره به برآورد مرکز مطالعات آمریکا مبنی بر فروپاشی اقتصادی، سیاسی و تجزیه آمریکا در آینده گفت: بر اساس این برآوردها فروپاشی اقتصادی آمریکا در سال 2026 احتمال داده شده بود که طبق اعتراض‌های همین گروه‌های مطالعاتی شکل‌گیری جنبش وال‌استریت سبب فروپاشی اقتصادی آمریکا در سال 2016 خواهد شد.
وی جنبش وال‌استریت را در مرحله نخست یک جنبش اجتماعی دانست و تصریح کرد: جوانان آمریکایی به نابرابری‌های اجتماعی و تبعات نظام سرمایه‌داری معترض هستند و این جنبش در آینده به مرحله سیاسی می‌رسد و در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا اثرگذار خواهد بود.
 
*‌ فروپاشی اقتصادی آمریکا حتمی است
این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: آمریکا هیچ چاره‌ای برای عبور از این بحران به وجود آمده در پیش روی خود ندارد و فروپاشی اقتصادی آمریکا حتمی است و شمارش معکوس آن آغاز شده و این همان وعده الهی امام خمینی (ره) است.
وی با اشاره به اینکه تحولات اخیر آمریکا گسست اساسی بین مردم آمریکا و دولتمردان این کشور را نشان می‌دهد، اظهار داشت: مردم آمریکا از عملکرد سیاست خارجه و جنگ افروزی دولتمردان این کشور ناراضی هستند و این مسئله موقعیت آمریکا را در جهان متزلزل کرده است.
 
*‌ وال‌استریت نمایش دروغ بودن شعارهای لیبرال دموکراسی است
سراج با بیان اینکه جنبش وال‌استریت علاوه بر دولتمردان آمریکا نظام سرمایه‌داری و مدل لیبرال دموکراسی را نیز به چالش کشیده است، افزود: جوانان آمریکایی در قالب اعتراض‌های خود، دروغ بودن شعارهای رفاه و آزادی را که اصلی‌ترین شعارهای نظام‌های لیبرال دموکراسی است را به نمایش در آوردند.
وی ادامه داد: این جنبش خواهان شکل گرفتن حزب سوم در آمریکا بوده که به معنای ضربه سنگین به سیستم موجود در این کشور است.
 
*‌ انتقال وال‌استریت به کشورهای ابر قدرت پیچ تاریخی مناسبات جهانی است
این کارشناس مسائل استراتژیک اضافه کرد: آمریکا مجبور به سرکوب این جنبش است اما این مسیر ادامه داشته و خود را در انتخابات آینده آمریکا نشان می‌دهد.
وی یادآور شد: اشغال وال‌استریت به اشغال فرانکفورت در آلمان و سپس به کشورهای فرانسه و انگلستان منتقل می‌شود و این به معنای پیچ تاریخی مناسبات جهانی است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول