اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

عملکرد ضعیف رئیس ستاد معین را نزد رئیس جمهور می‎بریم

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان گفت: عملکرد ضعیف رئیس ستاد معین استان به زودی نزد ریاست جمهوری بیان خواهد شد.

عملکرد ضعیف رئیس ستاد معین را نزد رئیس جمهور می‎بریم
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا غلامی بعد از ظهر پنج‎شنبه در مراسم تودیع و معارفه شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان که با حضور مدیر امور استان‌ها و مجلس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و فعالان اقتصادی برگزار شد، خطاب به مشاور مدیر امور استان‌ها و مجلس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اظهار گله‌مندی از بی‌توجهی ستاد معین وزارتخانه به استان‎هایی از قبیل گلستان گفت: عملکرد ضعیف رئیس ستاد معین استان به زودی نزد ریاست جمهوری بیان خواهد شد چرا که مقرر شده رئیس این ستاد معین استان باشد نه مانع.
وی تصریح کرد: وزارت صنایع و معادن، هر یک از معاونت‌های وزارتخانه را به عنوان رئیس ستاد معین چند استان انتخاب کرده تا امور مربوط به بخش صنعت و معدن از جمله مصوبات سفرهای ریاست جمهوری و ستاد تسهیل صنایع و معادن و سایر موارد ذیربط را پیگیری و عارضه‎یابی کنند.
معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان بر لزوم شناسایی شهرک تخصصی متناسب با ظرفیت مناطق در استان تاکید کرد، با بیان اینکه باید سیاست توسعه شهرک‎ها در قالب سیاست رئیس سازمان قرار گیرد از فعالان اقتصادی خواست با مدیر صنایع استان هماهنگ باشند تا سیاست‎های صنعتی استان در داخل و خارج از شهرک‎های صنعتی پیش رود.
غلامی اوضاع صنعت را در استان گلستان تاسف‌بار خواند و افزود: سهم صنعت در جی‌دی‌پی استان هفت درصد است در حالی که این رقم در کشور رقم 24 را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه تاکنون شاهد عملکرد خوبی از سوی وزارتخانه در استان نبودیم، تاکید کرد: این به معنای آن است که این وزارت در انجام وظایف محوله خود در استان گلستان کوتاهی کرده و به راستی وزارتخانه در بخش صنعت برای مردم گلستان چه کرده است؟  
غلامی بودجه شهرک‎های صنعتی را در استان 43 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون در سال جاری 7 میلیارد تومان پرداخت شده است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان هدف خود را خدمت به مردم شریف و پاک گلستان اعلام کرد و افزود: امروز شاهد تودیع یکی از مدیران پرتلاش و مومن در گلستان هستیم مدیری که آشنا به سیاست صنعت است و ظرفیتها و مزیتها را در استان می‌شناسد.
غلامی عارضه‎یابی را در شهرک‎های صنعتی حاصل تفکر خوشه‌های صنعتی دانست و افزود: از سرپرست جدید شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان انتظار می‌رود قیمت زمین را در مناطق محروم به حداقل قیمت و حتی صفر برساند تا سرمایه‌گذاری آسان‌تری صورت گیرد.
وی افزود: تبلیغات کنید، مکان‌یابی کنید که پس از معرفی افراد برای پیشبرد زیرساخت‎ها کمک کارتان خواهیم بود.
معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: توسعه شهرک‎های صنعتی با منابع دولتی را تقریبا متوقف کنید و تحت تدابیر سازمان و کارگروه تولیدی استان حرکت کنید چرا که زیرساخت اصلی توسعه اقتصادی توام با توسعه شهرک‎های صنعتی است.
غلامی گفت: در دولت‎های نهم و دهم سرانه شهرک‎های صنعتی پنج برابر شده است.
وی خواستار ایجاد صنعت خودروسازی و یا ماشین‌آلات کشاورزی در شهرک صنعتی اترک شد و گفت: 4 هزار و یک‌میلیارد تومان طرح داریم که از قبل آن می‎توان 27 هزار شغل ایجاد کرد ولی استان گلستان اعتباری برای اجرای آنها در دست ندارد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول