اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب:

بناب 8 هزار تن خشکبار به 11 کشور دنیا صادر کرد

خبرگزاری فارس: فرماندار بناب گفت: این شهرستان در زمینه صادرات محصولات خشکبار به کشورهای خارجی حرف اول را در استان می‌زند و تنها در شش ماه اول امسال بیش از 8 هزارتن انواع خشکبار به 11 کشور دنیا صادر شده است.

بناب 8 هزار تن خشکبار  به 11 کشور دنیا صادر کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های خدماتی و کشاورزی بناب با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه سطح آب‌های زیرزمینی بناب کاهش یافته و قسمتی از زمین‌های حاشیه این شهرستان به ویژه در نزدیکی دریاچه ارومیه به شوره‌زار تبدیل شده است؛ بنابراین زمین‌های این منطقه برای کشت و پرورش دو محصول استراتژیک «زعفران و پسته» استعداد بسیار خوبی دارد.


مرکز تحقیقات بناب به مرکز تحقیقات پسته و زعفران تبدیل شود
وی تصریح کرد: کشت آزمایشی محصولات زعفران و پسته در بخشی از زمین‌های شهرستان بناب به خوبی نتیجه داده و جا دارد که مرکز فعلی تحقیقات جهاد کشاورزی بناب که به صورت نیمه فعال بوده و فقط در زمینه پرنده بلدرچین فعالیت می‌کند، به مرکز تحقیقات پسته و زعفران تبدیل شود.
فرماندار بناب اظهارداشت: در صورتی که کشت پسته و زعفران در منطقه بناب توسعه پیدا کند؛ راندمان تولید آنها بالا بوده و در نهایت به رونق صنعت کشاورزی در این بخش منجر می‌شود.
وی ادامه داد: جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر در خصوص توسعه واحدهای گلخانه‌ای و همچنین واحدهای پرورش قارچ خوراکی در شهرستان حرکت خوبی آغاز کرده و اکنون چندین واحد تولیدی در این زمینه‌ها فعال هستند.
برقی در خصوص وضعیت صادرات محصولات کشاورزی شهرستان نیز گفت: خوشبختانه این شهرستان در زمینه صادرات محصولات خشکبار به کشورهای خارجی حرف اول را در استان می‌زند و تنها در شش ماهه اول امسال بیش از 8 هزار تن انواع خشکبار به 11 کشور دنیا صادرشده است.
بخش دیگر سخنان فرماندار بناب به وضعیت آب کشاورزی این شهرستان اختصاص داشت.
وی گفت: شهرستان بناب به علت برخورداری از آب سد علویان، در زمینه تأمین آب کشاورزی مشکل خاصی ندارد.

آغاز فاز دوم عملیات انتقال آب از زرینه‌رود به دشت بناب
برقی همچنین از آغاز فاز دوم عملیات انتقال آب از زرینه‌رود به دشت بناب خبر داد و تصریح کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح، 36 میلیون متر مکعب آب به دشت بناب سرازیر می‌شود که فاز نخست آن به اتمام رسیده است.
به گفته وی؛ با بهره‌برداری از پروژه ملی انتقال آب به دشت بناب فقط دو روستای بناب با مشکل آب کشاورزی باقی خواهد ماند که آن هم با رایزنی و مساعدت مسئولان عالی استان برطرف خواهد شد.
فرماندار بناب سپس از اجرای کانال‌های سه و چهار پایاب سد علویان در بناب هم به عنوان طرح بزرگ آب کشاورزی منطقه یاد کرد و افزود: از این طرح که از سال85 آغاز شده، تاکنون86 کیلومتر کانال با اعتبار 90 میلیون ریال اجرا شده و رو به اتمام است.
برقی اظهارداشت: 314 هکتار از زمین‌های باغی و زراعی شهرستان نیز تحت پوشش طرح آبیاری تحت فشار قرار خواهد گرفت.‌
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول