اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل خبرگزاری ایکنا:

خبرنگار قرآنی ملی نمی‌اندیشد، بین‌المللی می‌اندیشد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل خبرگزاری ایکنا گفت: قرآن ماهیتی فراملی دارد بنابراین خبرنگار قرآنی نیز فراملیتی عمل کرده و بین‌المللی می‌اندیشد.

خبرنگار قرآنی ملی نمی‌اندیشد، بین‌المللی می‌اندیشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سید مهدی تقوی امروز در نخستین نشست خبرنگاران قرآنی در تالار فرشچیان اصفهان با اشاره به مضمون حدیثی از پیامبر (ص) که رفتار خود را با قرآن بسنج اظهار داشت: در این حدیث پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند که سخن مردم درباره خودت تو را خوشحال یا غمگین نکند بلکه رفتار خود را با قرآن بسنج و اگر از آنچه می‌گوید عمل کردی به خود بشارت ده و اگر جدای از آن است به چه دلخوش هستی.
وی ادامه داد: این حدیث راهگشای خبرنگاران قرآنی است تا در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی سبک زندگی خود و جامعه‌اش را با محوریت قرآن بسنجد و هر جا متناسب با قرآن بود آن را بزرگنمایی کرده و هر جا از رویکرد قرآنی فاصله گرفت جامعه را هوشیار کند.
مدیرعامل خبرگزاری ایکنا افزود: در واقع در جامعه ما همه خبرنگار قرآنی هستند زیرا قرآن متعلق به همه است و همه ما نسبت به آن مسئول هستیم و به اسلام و رشد آن کمک کنیم.
وی ادامه داد: تفاوت خبرگزاری ایکنا با دیگر خبرنگاران در این است که قرآن را به امانت به دست او سپرده‌اند و باید به خوبی امانت‌داری کند.
تقوی تصریح کرد: اگر خبرنگار قرآنی نتواند انحراف‌های جامعه در حوزه‌های مختلف را به درستی رصد کند نتوانسته وظیفه خود را در قبال قرآن انجام دهد و به خوبی امانت‌داری کند.
وی اضافه کرد: روش کار این خبرگزاری مبتنی بر برخورد با آدم‌ها نیست بلکه مبانی، دیدگاه‌ها و اندیشه‌ها مهم است.
مدیرعامل خبرگزاری ایکنا ادامه داد: بنابراین خبرنگار قرآنی در چالش‌های رخ داده به جای ایجاد جو ناامیدی ریشه‌ها را می‌سنجد و رابطه حوزه‌های مختلف درگیر در چالش مورد نظر را بررسی و راهکار ارائه می‌دهد.
وی با اشاره به راه‌اندازی بخش‌های مختلف مانند سرویس قرآن و اقتصاد، قرآن و هنر و قرآن و اندیشه در سایت ایکنا بیان کرد: به توصیه رهبر معظم انقلاب وظیفه ما بیش از این است که تنها به مباحث حفظ و قرائت بپردازیم.
تقوی تأثیر سرویس بین‌المللی این خبرگزاری را مهم دانسته و افزود: این سرویس مطالب سایت را به 35 زبان دنیا عرضه می‌کند زیرا ماهیت قرآن فراملی است.
وی تاکید کرد: با توجه به این فرموده قرآن که ما بر تمام امت‌ها رسولی فرستادیم رسالت همه ما این است که پیام قرآن را به گوش بشریت به زبان خودشان برسانیم.
مدیرعامل خبرگزاری ایکنا ادامه داد: امروزه بشریت به دلیل سردرگمی و به بن‌بست رسیدن نظام‌های غربی الگوی موفقی ندارد و این بهترین فرصت است تا با توجه به محتوای نجات‌بخش قرآن حقیقت را به گوش آنها رسانده و منحصر به زبان خاصی نشویم.
وی با اشاره به فرموده رهبری که فرمودند در حوزه قرآن باید عاشورایی عمل شود، تصریح کرد: ماهیت قرآنی تغییر نمی‌کند اما در رابطه با شیوه ارائه مفاهیم قرآن آن باید دیدگاه‌های ولی‌فقیه زمانه را دریابیم و در راستای آن عمل کنیم.
تقوی ادامه داد: اکنون جریان دنیا تغییر کرده و مبارزه با فرعون‌های زمانه به سردمداری ملت ایران آغاز و تا سرنگونی استکبار ادامه می‌یابد.
وی تاکید کرد: رسالت خبرگزاری ایکنا عملکرد متصدیان جامعه در راستای فرموده ولایت‌فقیه است، زیرا بسیاری از مسئولین هنوز متوجه این حساسیت نشده‌اند و اهتمام حساسیت رهبر معظم انقلاب هنوز در بسیاری از مسئولان وجود ندارد.
مدیرعامل خبرگزاری ایکنا اضافه کرد: گرچه همه مسئولان معتقد و ملتزم به ولایت ‌فقیه‌اند اما گاهی اولویت‌ها گم می‌شود وسایل سطحی‌تر در رأس قرار می‌گیرد.
وی تاکید کرد: باید دست به دست هم داده و با تعامل با یکدیگر لایه‌های حکومت و جامعه اسلامی را به سمت اهداف قرآنی که نائب امام زمان (عج) مشخص می‌کند، سوق دهیم.
به گزارش فارس، نخستین گردهمایی نمایندگی‌های خبرگزاری ایران امروز در تالار فرشچیان اصفهان با حضور علیرضا حسینی مدیر اداره کل ارشاد اسلامی اصفهان، حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در مجلس و جمعی از خبرنگاران استان و اصحاب رسانه برگزار و پس از آن مراسم نخستین روز از نمایشگاه مطبوعات استانی اصفهان با بازدید از نمایشگاه برگزیده آثار عکاسان خبری ادامه یافت.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول