اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز تأکید کرد:

ممنوعیت صدور مجوزهای حفاری برای سازمان‌های خدماتی از سال 91

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز از ممنوعیت و توقف صدور مجوزهای حفاری برای ادارات و سازمان‌های خدماتی از سوی شهرداری از سال آینده خبر داد.

ممنوعیت صدور مجوزهای حفاری برای سازمان‌های خدماتی از سال 91
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین، دلیل این تصمیم را جلوگیری از بروز نابه‌سامانی و مشکلات عدیده در مدیریت واحد شهری، جلوگیری از اتلاف بیت‌المال و هدر رفتن هزینه‌های شهرداری در خدمات‌رسانی به شهر به ویژه در بحث آسفالت و در کنار آن بی‌توجهی و عدم همکاری ادارات و سازمان‌های خدماتی نظیر آب، برق و گاز در این قبیل حفاری‌ها اعلام کرد.

* برخی سازمان‌های حفاری‌های بدون مجوز انجام می‌دهند
وی افزود: متأسفانه با وجود صرف هزینه‌های کلان از سوی شهرداری برای اجرای طرح‌های ضربتی و کلان آسفالت اساسی در خیابان‌ها و معابر شهری، برخی سازمان‌های خدماتی با اجرای حفاری‌های بدون مجوز و بدون هماهنگی با شهرداری زمینه را برای بروز مشکلات عدیده برای شهر، شهروندان و شهرداری فراهم می‌کنند و علاوه بر آن باعث اتلاف هزینه‌ها و بیت‌المال می‌شوند.
شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر جدیت شهرداری تبریز و مناطق و سازمان‌های تابعه در جلوگیری از صدور مجوزهای حفاری برای این دسته از سازمان‌ها خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 91، شهرداری تبریز علاوه بر ابلاغ و اجرای ممنوعیت‌های لازم در بحث صدور مجوزهای حفاری، نسبت به درخواست اعلام زمان و محدوده اجرای طرح‌های خدمات‌رسانی ادارات و سازمان‌های آب، برق، گاز و مخابرات اقدام خواهد کرد تا پیش از اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری در مناطق شهری، تکلیف برخی حفاری‌ها از سوی این سازمان‌ها مشخص شود. 
نوین با رد این موضوع که بدون حفاری در سطح شهر امکان خدمات‌رسانی‌، لوله‌کشی یا جابه‌جایی تأسیسات شهری به منظور خدمات‌رسانی به شهروندان وجود ندارد، گفت: این موضوع به هیچ عنوان درست نیست و ادارات و سازمان‌های خدماتی نظیر آب، برق، گاز و مخابرات می‌توانند بدون مبادرت به انجام حفاری‌های متعدد که نتیجه‌ای جز آسیب رساندن به منابع مالی هزینه‌شده شهرداری، نابودی آسفالت معابر و افزایش سطح نارضایتی شهروندان ندارد، از طریق روش لوله‌رانی اقدام به اجرای برنامه‌ها و طرح‌های خود کنند.
شهردار تبریز در عین حال گفت: ممنوعیت صدور مجوز حفاری به شهرداری‌های مناطق ابلاغ شده و این طرح با هدف ایجاد سیستمی اصولی در مدیریت شهری از ابتدای سال 91 با جدیت اجرا می‌شود.
وی در خاتمه افزود: شهرداری تبریز به عنوان مسئول اداره شهر در مقابل شهروندان و هزینه‌هایی که از جیب مردم برای عمران و آبادانی شهر می‌شود پاسخگوست و در راستای حفظ و صیانت از بیت‌المال و جلوگیری از آسیب به آن تلاش خواهد کرد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول