اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

آیت‌الله عمید زنجانی با قلم خود اسلام ناب را نشان داد

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: آیت‌الله عمید زنجانی با قلم خود اسلام ناب را نشان داد و کتاب‌های فراوانی از سوی این عالم بزرگوار تدوین شده است و اسلام جوشان، خروشان و پویا را معرفی کرد و اسلام باید به این سبک به دنیا نشان داده شود.

آیت‌الله عمید زنجانی با قلم خود اسلام ناب را نشان داد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌‌الله حسین نوری‌ همدانی ظهر امروز در برخی از دانشجویان و استادان بسیجی، مدیران قرارگاه پشتیبانی سازمان صنایع، تعدادی از اعضای شورای نگهبان استان گیلان و رئیس دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: امام خمینی (ره) در آغاز سخنرانی سال 13 آبان سال 43 در منزل خود آیه 141 سوره نسا مبنی بر اینکه خداوند هیچ راهی برای تسلط کفار قرار نداده را قرائت کرد.
وی خاطرنشان کرد: مستکبران در طول تاریخ رنج‌ها و مشکلات فراوانی برای مسلمانان در نتیجه تعیین مقدرات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به وجود آورده‌ و سبب رنج، عقب‌ماندگی و انحطاط مسلمانان شدند.
نوری ‌همدانی ادامه داد: در صدر اسلام مسلمانان عظمت و عزت پیدا کردند و تمام قدرت‌ها در برابر اسلام ایستادند که نتیجه آن را می‌توان از مطالعه علوم کسب کرد.
وی با بیان اینکه اکثر اصطلاحات علوم موجود عربی است، گفت: عربی زبان اسلام، علما و دانشمندان اسلام است و دلیل بزرگی است که پدیدآورنده این علوم علمای اسلام بوده‌اند.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اروپاییان در جنگ صلیبی همه علوم را از کشورهای اسلامی بردند و به تدریج بر کشورها تسلط پیدا کردند و فراماسون‌ها و تشکیلات آنها بر سیاست و اقتصاد سایه افکندند و ما در اثر عقب‌ماندگی و انحطاط محتاج شدیم علوم را از آنها دریافت کنیم.
وی با اشاره موارد مورد نظر در علوم اسلامی گفت: این علوم بر اساس آیات قرآنی و فرهنگ اسلامی است ولی در علوم سکولار علت خداوندی را حذف و از علت غایی در جایگاه خدمت، صداقت، پاکی و تقوا صرف نظر کردند.
آیت الله نوری‌ همدانی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) از این جریان رنج می‌بردند و می‌خواستند راه رهایی را در پیش بگیرند که آیه 141 سوره نسا را قرائت کردند و این آیه آغاز حرکت امام بود.
وی با اشاره به قانون اساسی موجود در کشور گفت: قانون اساسی ما بر این اساس است که در مملکت اسلامی باید هر حرکتی که سبب سلطه کفار بر مسلمانان می‌شود مسلمانان باید بر حذر و برکنار باشند.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امروز مشاهده می‌شود که در نتیجه حرکت امام که پرچم انقلاب را در دست داشتند تحول بزرگی به وجود آمد استبداد و استکبار ریشه‌کن و سرمشق و درسی برای کشورهای اسلامی شد و بیداری اسلامی به وجود آمد.
وی عنوان کرد: اکنون بیداری اسلامی به تونس، بحرین، یمن، مصر، عربستان و اردن و حتی اروپا کشیده شد و در اروپا 99 درصد مردم زیر سلطه یک درصد هستند.
آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه سه طاغوت در اسلام معرفی شده است، گفت: طاغوت سیاسی، طاغوت اقتصادی، طاغوت فرهنگی در اسلام ذکر شده و مردم موظف هستند با این طاغوت‌ها مبارزه کنند.
وی خاطرنشان کرد: تسخیر وال‌استریت به این دلیل به وجود آمده یک درصد ثروتمندان بر 99 درصد مردم حکومت می‌کنند.
این مرجع تقلید با اشاره به وظیفه دوران کنونی ما گفت: انسان عاقل کسی است که شناخت کاملی از زمان و حوادث زمان خود داشته باشد و امروز وظیفه سنگین و مهمی بر عهده داریم و نباید نسبت به این قیام‌ها بی‌تفاوت باشیم و باید به ریشه‌یابی و ارزیابی بپردازیم.
وی با اشاره به برگزاری کرسی آزاداندیشی گفت: اسلام در حال فراگیری است، چه راهی به ما اسلام نشان می‌دهد که باید در آن راه گام برداریم.
نوری ‌همدانی با بیان اینکه اسلام منابع ثروت را جزو انفال می‌داند، گفت: انفال در اختیار پیامبر خدا و امام است و در دوران غیبت منابع انفال در اختیار ولی فقیه مدیر، مدبر، جهان‌شناس، اسلام‌شناس و شجاع قرار گیرد تا بر اساس برنامه‌ریزی صحیح اشتغال، ارزانی، به وجود آید و فقر و مشکلات اقتصادی برطرف شود.
وی خاطرنشان کرد: از شما دانشگاهیان و ما سؤالی مبنی بر راه رهایی اروپا و آمریکا مطرح می‌شود که در جواب آنها باید گفت در اسلام تکاثر حرام است و ثروت باید در اختیار عموم مردم باشد.
استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: وظیفه نخبگان، دانشمندان، اساتید، علما و طلاب در برابر این حرکت سنگین است و باید پشتیبانی خود را از مستضعفان و محرومان داشته باشیم.
وی با اشاره به جایگاه آیت‌الله عمید زنجانی گفت: این عالم بزرگوار با قلم خود اسلام ناب را نشان داد و کتاب‌های فراوانی از سوی این عالم بزرگوار تدوین شده است و اسلام جوشان، خروشان و پویا را معرفی کرد و اسلام باید به این سبک به دنیا نشان داده شود.
نوری ‌همدانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری توانستند پس از امام کشتی را در دریای پرتلاطم سکان‌داری کنند، خاطرنشان کرد: هر چند آمریکا و اروپا ترویج اسلام‌هراسی را در پیش گرفته ولی اگر ما به وظیفه خود عمل کنیم به لطف خداوند توطئه‌های آنها را خنثی می‌کنیم.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول