اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی گلستان تاکید کرد؛

رعایت قوانین و مقررات در انجام امور مالی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: مدیران مالی دستگاه‌های اجرایی باید با رعایت قوانین و مقررات در انجام امور مالی به شایستگی به ایفای وظایف خود نائل آیند.

رعایت قوانین و مقررات در انجام امور مالی
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اسماعیل مهدوی‌نیا صبح امروز در سیزدهمین جلسه ذی‌حسابان و مدیران امور مالی دستگاه‌های اجرایی استان که در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد، با تاکید بر اجرای سیاست کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در اصلاح الگوی مصرف منابع از ذیحسابان خواست بر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، بهینه سازی مصرف انرژی، 10 برنامه تحول در نظام اداری کشور و آیین‌نامه اجرایی دور کاری دقت نظر داشته باشند.
مهدوی‌نیا با اشاره به رعایت آیین رفتار حرفه‌ای از سوی ذی‌حسابان و مدیران مالی دستگاه‌های اجرایی گفت: دستیابی به بهترین اصول و ضوابط حرفه‌ای، اجرای عملیات مالی دستگاه‌های اجرایی در بالاترین سطح ممکن و بر اساس اصول و ضوابط قانونی و به طور کلی تامین منافع عمومی و تامین منابع بودجه از اهم اولویت‌های نظارت قبل از خرج به شمار می‌رود.
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی گلستان هدف از نظارت مالی را حصول اطمینان از مصرف وجوه در محل صحیح خود و جلوگیری از تجاوز هزینه‌ها عنوان کرد و نظارت بر مصرف صحیح وجوه و کنترل بودجه مصوب دستگاه‌های اجرایی استان از سوی ذی‌حسابان را مورد تاکید قرار داد.
در این جلسه، معاون هزینه و رئیس خزانه معین استان با مرور بخشنامه‌های گذشته  و تشریح بند 38 قانون بودجه سال جاری کل کشور، وصول درآمدهای عمومی را سبب افزایش تخصیص اعتبارات استانی دانست و افزود: وحدت رویه و هماهنگی در امور مربوط به حساب‌ها و ارائه گزارشات به موقع مالی ذی‌حسابان و مدیران مالی از جمله موارد مهم پیش رو است.
داود طبرسا بر لزوم بستن حساب‌های سنتی دستگاه‌های اجرایی در بانک‌های عامل و ساماندهی اموال منقول و غیرمنقول آنان تاکید کرد.
وی همچنین به تشریح بخشنامه‌های معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در مورد پرداخت حقوق کارکنان دولت از طریق سامانه کارمند ایران، تبدیل وضعیت کارمندان قراردادی خرید خدمت به پیمانی و تبدیل وضع کارمندان پیمانی به رسمی، ممنوعیت خرید کالاهای خارجی دارای نمونه و یا مشابه تولید داخلی توسط تمامی دستگاه‌های دولتی و در نهایت عدم الزام تایید قبوض مالیاتی از سوی واحد مالیاتی ذی‌ربط و تاکید بر صدور قبض مالیاتی به تفکیک مودیان پرداخت.
سیزدهمین جلسه ذی‌حسابان و مدیران امور مالی دستگاه‌های اجرایی استان با پاسخ به پرسش‌ها و مشکلات ذی‌حسابان خاتمه یافت.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول