اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امسال و سال گذشته صورت گرفت؛

صادرات 10 میلیون دلار کشمش از استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از صادرات 10 میلیون دلاری کشمش از استان زنجان در طول سال گذشته و هفت ماهه گذشته امسال خبر داد.

صادرات 10 میلیون دلار کشمش از استان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی ابراهیمی چهارشنبه شب در جمع مدیران اقتصادی و کارکنان مرکز سرمایه‌گذاری استان زنجان اظهار داشت: در حال حاضر در استان زنجان اقدامات بسیاری از سوی مسئولان ذی‌ربط در زمینه افزایش کالاهای صادراتی صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان کالاهای صادراتی استان زنجان بالاتر از متوسط کشوری است، یادآور شد: مسئولان ذی‌ربط در تلاش هستند تا با اقدامات لازم این میزان را افزایش دهند.
معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی از سخنان استاندار زنجان در زمینه صادرات استان زنجان ادامه داد: صادرات استان زنجان در سال‌های قبل لاک‌پشتی بوده که در حال حاضر به رشد بسیار خوبی در این زمینه دست یافته است.
وی با اشاره به هدف‌گذاری 310 میلیون دلاری برای صادرات استان زنجان در طول سال‌جاری اضافه کرد: با دستور استاندار این میزان ارتقا یافته و هدف‌گذاری به 500 میلیون دلار رسید.
ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر درصد بسیاری از میزان صادرات هدف‌گذاری شده برای سال‌جاری استان زنجان محقق شده است، افزود: مسئولان استان زنجان در تلاش هستند تا به هدف‌گذاری 500 میلیون دلاری تا پایان سال‌جاری دست پیدا کنند.
وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال‌جاری استان زنجان به میزان بسیار زیادی ثبت سفارش کالا در زمینه‌های مختلف داشته است، یادآور شد: مسئولان ذی‌ربط در این زمینه در تلاش هستند تا میزان این سفارش‌ها افزایش یافته و اقتصاد استان پیشرفت روز افزونی داشته باشد.
معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت همچنین از فعالیت 85 صادر کننده فعال در استان زنجان خبر داد و گفت: در حال حاضر این افراد فعالیت‌های بسیار خوبی را در زمینه صادرات محصولات و افزایش آن انجام می‌دهند.
وی همچنین با اشاره به سفارش 200 میلیون دلاری برای ثبت سفارش قطعات برقی را از دیگر سفارش‌های صورت گرفته به مسئو‌لان ذی‌ربط در این زمینه عنوان کرد و افزود: این امر نیز نشان از پیشرفت صنعت و صادرات استان زنجان است.
ابراهیمی همچنین با اشاره به برخی از ظرفیت‌های موجود در استان زنجان در زمینه نساجی یادآور شد: در حال حاضر استان زنجان در این زمینه نیز به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است.
وی همچنین با اشاره به تنوع صادراتی موجود در استان زنجان ادامه داد: مسئولان ذی‌ربط باید از این فرصت در راستای ارتقای اقتصادی و پیشرفت صادرات استان زنجان استفاده کنند.
معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های چشمگیر استان زنجان در زمینه صادرات افزود: همچنین ظرفیت ایجاد گمرک تخصصی نیز در استان زنجان موجود است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه تجارت خارجی استان زنجان یادآور شد: تشکیل جلسات مختلف و بررسی مشکلات و موانع موجود در زمینه صادرات از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.
ابراهیمی شناسایی کشورهای هدف در زمینه تجارت را نیز از دیگر اقدامات این بخش از سازمان صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 80 درصد از مصوبات صورت گرفته در جلسات تشکیل شده در این حوزه عملی شده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول