اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا:

معترضان وال‏‏استریت دموکراسی آمریکایی را قبول ندارند

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا گفت: قیام‏‏های مردمی آمریکا در وال‏‏استریت و سایر کشورهای اروپایی به معنای اعلام انزجار علیه روند دموکراسی در جوامع غربی است.

معترضان وال‏‏استریت دموکراسی آمریکایی را قبول ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‏‏الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی عصر امروز در میزگرد جنبش وال‏‏استریت و بیداری اسلامی با بیان اینکه راهپیمایی و اعتراضات خیابانیی ممکن است در هر کشوری رخ دهد اظهار کرد: تفاوت عمده در جنبش وال‏‏استریت و برآشفتگی‏‏های اجتماعی کشورهای اروپایی نوع شکل‌گیری، الهام‏‏بخشی، مقابله حکام غربی در برابر معترضان و شعارهایی است که در این قیام‏‏ها سر داده می‏‏شود.
وی با اشاره به نام‏‏گذاری یکی از میدان‏‏های لندن به نام "التحریر" افزود: معترضان لندنی با شعار آزادی و همچنین بهره‏‏گیری از قیام مردم مصر درصدد مقابله با نظام ضد سرمایه‏‏داری و تغییر سیاست 99 درصد در مقابل یک درصد هستند.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا ابراز کرد: ایالات متحده آمریکا دموکراسی و نظام مردم‌سالاری را به شکلی غیرواقعی به اجرا در آورده است و از این رو برای نخستین بار در آمریکا شنوای شعار "99 درصد در مقابل یک درصد بزرگتر هستند" هستیم.
وی با تأکید براینکه آمریکا از 200 سال گذشته تاکنون رئیس جمهور دارد خاطرنشان کرد: پیاده‌سازی دموکراسی در جامعه خود جز افتخارات غرب محسوب و معتقدند که نظام توسط مردم اداره می‏‏شود.
رستمی با اشاره به اینکه مردم اروپا دموکراسی آمریکایی را قبول ندارند اذعان کرد: تجمع وال‏‏استریت و اعتراضات خیابانی یکی از بزرگترین عرصه‏‏هایی محسوب می‏‏شود که مردم اروپا و آمریکا علیه روند دموکراسی در غرب انزجار خود را اعلام می‏‏کنند.
وی با بیان اینکه فرآیند قانونی در غرب اجازه حرف زدن را به مردم نمی‏‏دهد اضافه کرد: اگر در جامعه مردم برای حل مشکلات خود نتوانند از راه قانونی و عرصه انتخابات اقدام کنند در سطح شهر تجمع و با اعتراضات غیرقانونی حرف خود را می‏‏زنند.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا افزود: جوامع غربی ادعا می‏‏کنند که نخستین انقلاب تحول آفرین دنیا که از دل آن نظام‏‏های جمهوری و مردم‌سالار بیرون آمد به ما تعلق دارد و در واقع مبدأ تزریق فکر و ایدئولوژی به عالم ما هستیم.
وی تصریح کرد: با موج اعتراضاتی که در جوامع غربی مشاهده می‏‏شود کسانی که داعیه‌دار تمدن هستند باید بپذیرند که جریان‏‏های سیاسی دیگر از غرب نشأت نمی‏‏گیرد چرا که الگوی انقلاب اسلامی ایران علاوه بر کشورهای عربی در غرب نیز نفوذ کرده است.
رستمی اظهار کرد: پیروزی انقلابی اسلامی در ایران موجب ارائه فرآیندی جدید در مدیریت جامعه اسلامی و نظام مردم‌سالاری در دنیا شده است و امروز شاهد ثمره دادن یادگار امام خمینی در بین همه ملت‏‏های جهان هستیم.
وی یادآور شد: الگوی امروز لندن قیام‏‏های مردمی مصر است و باید این مهم مورد توجه روشنفکران اروپایی و آمریکایی قرار بگیرد که فرآیند صدور فکر و ایده به هیچ وجه وابسته به متفکران غربی نیست.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا در پایان با تأکید بر اینکه آمریکا در برخورد با انقلاب مصر و حسنی مبارک 18 مرتبه موضع خود را تغییر داد گفت: مقام معظم رهبری در روزهای نخستین قیام نظر به برکناری مبارک و اتخاذ تصمیم بعد از برکناری وی داشتند که این اتفاق نیز سرانجام رخ داد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول