اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه قدس گیلان:

هجرت 3 سبب اعتلای کشور است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه قدس گیلان هجرت 3 را سبب اعتلای کشور دانست و گفت: با ورود بسیجیان در عرصه می‌توان ایرانی آباد، آزاد، مستقل و اسلامی را به جهان معرفی کرد.

هجرت 3 سبب اعتلای کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هامون محمدی عصر امروز در دومین جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت 3 گیلان به فضای فعالیت اردوهای جهادی اشاره کرد و اظهار داشت: حضور مردم در صحنه‌های مختلف سبب ماندگاری انقلاب شده است.
وی با بیان اینکه امام (ره) و مقام معظم رهبری چهره واقعی از اسلام ناب، دمکراسی واقعی و مردم‌سالاری دینی را در مدت 32 سال گذشته ارائه کرده‌اند، افزود: ایران در حال حاضر به عنوان یک کشور الگو و پایه برای انقلاب‌های خاورمیانه مطرح است.
محمدی حضور مردم در 32 سال گذشته در صحنه را چشمگیر خواند و تصریح کرد: حضور مردم در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در دوران دفاع مقدس راهگشا بوده است.
فرمانده سپاه قدس گیلان حضور مردم در صحنه را رمز موفقیت نظام اسلامی توصیف کرد و ابراز داشت: حکومت اسلامی باید بسترهای حضور مردم برای ارتقای نظام اسلامی را فراهم کند.
وی با اشاره به هجرت یک در ابتدای انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: حرکت‌های انقلابی به عنوان هجرت یک معرفی شده و هجرت 2 نیز به عنوان دفاع از کشور و حرکت جهادی و انقلابی مردم برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی مطرح شد.
محمدی هجرت 3 را سبب اعتلای کشور دانست و گفت: با ورود بسیجیان در عرصه می‌توان ایرانی آباد، آزاد، مستقل و اسلامی را به جهان معرفی کرد.
فرمانده سپاه قدس گیلان انتظار نسل جوان را فراهم کردن بسترهای مناسب برای حضور آنها در انجام مطالبات مقام معظم رهبری ذکر کرد و بیان داشت: امام (ره) هرگاه مطالبه‌ای از مردم داشتند میدان برای فعالیت جوانان وجود داشت.
وی خواستار فراهم کردن بستر مناسب برای حضور جوانان در راستای مطالبات مقام معظم رهبری شد و اذعان داشت: جوانان در بسیج سازندگی می‌توانند توانمندی‌های خود را به منصه ظهور بگذارند.
محمدی بسیج سازندگی را بستری مناسب برای حضور جوانان در بخش‌های محلات، اقشار و متخصصان نامید و تصریح کرد: مسئولان باید فضا را برای سازندگی و محرومیت‌زدایی فراهم کنند.
فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید براینکه نگاه مسئولان باید نسبت به بسیج سازندگی تغییر یابد، افزود: محرومیت‌زدایی یکی از کارکردهای بسیج سازندگی است.
وی، وجه اصلی بسیج سازندگی را حضور مردم در صحنه دانست و یادآور شد: بسیج با تمام بخش‌های نظام در ارتباط است و تمام دستگاه‌ها را پای کار می‌آورد.
محمدی مشارکت مردم در امور را سبب احساس مسئولیت آنها خواند و اظهار داشت: مردم را باید در امور نظام دخالت دهیم و این امر توسط بسیج سازندگی قابل انجام است.
فرمانده سپاه قدس گیلان ابلاغ اعتبارات در نیمه دوم سال را یکی از مشکلات برای اجرای طرح‌ها در استان برشمرد و خاطرنشان کرد: امکان فعالیت در نیمه دوم سال به دلیل شرایط جوی حاکم بر گیلان، کم است.

*بسیج سازندگی طرح هادی روستاها را انجام دهد
فرماندار ماسال نیز در این جلسه با اشاره به محدودیت اجرای پروژه‌ها توسط بسیج سازندگی بیان داشت: امکان واگذاری پروژه‌ها به بسیج سازندگی وجود دارد و با تعیین کارگروه تخصصی می‌توان این فعالیت‌ها را انجام داد.
سیدرضا جوادپور پروژه‌های آب، راه، برق‌رسانی، بخشی از مناطق عشایری و توسعه زیرساخت‌ها را از جمله طرح‌هایی عنوان کرد که می‌توان به بسیج سازندگی واگذار کرد.
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح‌ها توسط بسیج سازندگی در ابلاغیه‌ها با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

*بسیج سازندگی 2 هزار هکتار اراضی لوشان را زیتون‌کاری کند
رئیس سازمان جهاد سازندگی گیلان در این جلسه خواستار زیتون‌کاری 2 هزار هکتار از اراضی لوشان شد و اظهار داشت: در قالب طرح هجرت 3 می‌توان زمین‌های ورودی به استان گیلان را زیتون‌کاری کرد.
به گفته اردشیر روحی، 85 درصد هزینه آبیاری زیر فشار این طرح توسط جهاد سازندگی تامین می‌شود.
 
*گلزارهای یک تا 5 شهید گیلان ساماندهی می‌شود
نادر نصیری رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در این جلسه به کارگروه ساماندهی گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: قرارداد ساماندهی گلزارهای یک تا 5 شهید استان با بسیج سازندگی گیلان منعقد شده است.

*یادواره 600شهید لاهیجان برگزار می‌شود
محمد آقاجانزاده فرماندار لاهیجان نیز در این جلسه از برگزاری یادواره 600 شهید این شهرستان فردا ساعت 3 عصر در سالن 4 هزار نفری لاهیجان با سخنرانی رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول