اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه گلپایگان:

مسئولان در برابر مشکلات جامعه با افراط و تفریط برخورد نکنند‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه گلپایگان گفت: مسئولان در برابر مشکلات جامعه افراطی و تفریطی برخورد نکنند.

مسئولان در برابر مشکلات جامعه با افراط و تفریط برخورد نکنند‌
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد رضا اسماعیلی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گلپایگان بیان داشت: شاخصه امید به زندگی در ایران بالا رفته است و باید این مشخصه را در شهرستان بیشتر مورد توجه قرار دهیم.  
وی افزود: بسیاری از مسائل اختلافات خانوادگی و طلاق‌ها ریشه در مسائل اقتصادی دارد و باید برای رفع این مشکل تدابیری اتخاذ کنیم.
نماینده ولی فقیه در شهرستان گلپایگان اظهار داشت: باید مبانی و اعتقاد دینی تقویت شود و تا یاس و نا امیدی از ‌جامعه رخت ببندد همانگونه که در آیات و روایات به این نکته بسیار تاکید شده است.  
وی تصریح کرد: باید مسئولان استانداردهای جامعه را برای مردم تعریف کنند و در برابر مشکلات جامعه افراطی و تفریطی برخورد نکنند.
اسماعیلی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که فرمودند: «شیعتنا خلقُوا من فاضل طینتنا یفرحُون لِفرحنا و یحزنون لحُزننا یعنی مسلمانان باید در ولادت اهل بیت شاد باشند و در حزن اهل بیت محزون باشند»، گفت: ما باید این مهم را در جامعه نهادینه کنیم تا شادی و نشاط در جامعه افزایش یابد و برای اجرای این برنامه‌ها باید کارشناسی عمل کنیم البته در این موارد باید به مرزها و حدودها توجه کنیم و همواره موازین دینی و شئونات اسلامیرا رعایت کنیم.
وی در ادامه به روش‌های تبلیغی حجت الاسلام قرائتی اشاره کرد و بیان داشت: ستاد تبلیغ چهره به چهره در برخی شهرها راه‌اندازی شده و باید در گلپایگان هم اجرا شود در این روش مبلغان با هرگروه سنی در ارتباط هستند و به شیوه خودشان عمل می‌کنند.
امام جمعه گلپایگان تصریح کرد: در شورای فرهنگ عمومی دغدغه‌ها و مشکلات جامعه بررسی می‌شود، بنابراین باید اعضای این شورا با جدیت معضلات شهرستان را دنبال کنند و به تکاپو بیفتند چون ما به دنبال فکرها و اندیشه‌های نوین هستیم.
به گزارش فارس در ادامه مراسم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم بربستر سازی نشاط اجتماعی در شهرستان اشاره کرد و گفت: برگزاری اعیاد ملی و مذهبی باید از طریق هماهنگی و انسجام بین ارگانها و ادارات انجام شود و سعی کنیم نشاط اجتماعی را در شهرستان افزایش دهیم.
علیرضا گوهری همچنین از تاسیس خانه فرهنگ دیجیتال در شهرستان گلپایگان خبر داد و گفت: تاسیس خانه فرهنگ دیجیتال از مصوبات سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان بوده و در حال حاضر مشغول پیگیری این مصوبه هستیم.
وی با اشاره به تاسیس خانه فرهنگ دیجیتال در گلپایگان بیان داشت: مکان این خانه فرهنگ در طبقه فوقانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌بینی شده است و در این مرکز فرهنگی کتابخانه دیجیتال، رسانه‌های دیجیتالی و بازی‌های کامپیوتری و نرم‌افزارهای دینی و فرهنگی تولید می‌شود.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول