اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

روحانیت مانع تندروی، افراط و انحراف‌ها شوند

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: توقع این است که روحانیت مانع تندروی، افراط و انحراف‌ها در جامعه شوند.

روحانیت مانع تندروی، افراط و انحراف‌ها شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی منطقه هفت حقوق بشر اسلامی، آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دارای جنبه‌های بشری، ملی و اسلامی است، تصریح کرد: انقلابی که با رهبری مرجع عالیقدر شیعیان جهان به پیروزی رسیده و خواستار حاکمیت انسان‌ها بر سرنوشت خود شده، قطعاً صبغه اسلامی و مذهبی آن از صبغه‌های دیگر بیشتر است.
 عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مرجعیت دینی و روحانیت نقش اصلی را در جلوگیری از انحرافات درون نظام دارند، افزود: انقلابی که اسلامی و دینی باشد، مرزداران آن روحانیت و رهبران مذهبی هستند که با حفاظت از مرزهای اسلامیت نظام و انقلاب، اجازه انحراف از اصول و ارزش‌های امام و رهبری را نخواهند داد.
هاشم‌زاده هریسی با اشاره به وظیفه مردم، مسئولان و کارگزاران نظام برای جلوگیری از انحرافات و حفظ اخلاقیات، مسئولیت روحانیت را بیشتر دانست و اظهار داشت: روحانیت معظم مستقیماً وظیفه حفظ آرمان‌های اسلامی، بشری و اصول و ارزش‌های انقلاب را داشته و به دلیل تخصص دینی، وظیفه مضاعفی در این زمینه دارند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روحانیت در شناسایی درست اصول و ارزش‌های دینی و انقلابی همچنین جلوگیری از ایجاد بدعت در آنها نقش خطیری دارند، گفت: تندروی، افراط و تهمت زدن برخلاف آرمان‌های عدالت‌طلبانه انقلاب اسلامی است و روحانیت باید در مقابله با اینگونه انحرافات اقدام کنند.
هاشم‌زاده هریسی، انقلاب اسلامی را یک نظام بی‌بدیل در جهان خواند و افزود: روحانیت باید از انقلابی که دنیا را تکان داد، محافظت کرده و انحرافات درون آن را شناسایی کنند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول